Новий мотор Porsche може змінити 911 назавжди
— 14.11.2025 / 11:15- Porsche запатентувала гібридну систему з компактним осьовим двигуном.
- Такі нові двигуни легші та потужніші за радіальні.
- Гібриди Ferrari, Lamborghini та McLaren використовують подібні рішення.
Porsche готує нове покоління гібридів: легше, потужніше, технологічніше
Porsche вже отримала чимало похвал за нові 911 Carrera GTS T-Hybrid і 911 Turbo S із хитрими гібридними силовими установками. Але у Штутгарті не звикли зупинятися на досягнутому. Свіжа патентна заявка показує: компанія працює над ще просунутішою гібридною системою, яка може бути водночас легшою та потужнішою.
Що маємо зараз
У сучасних гібридах Porsche, зокрема у Cayenne та Panamera, використовується радіальний електромотор, інтегрований у корпус восьмиступеневої коробки PDK. Це компактне рішення, але воно має межі.
Новий підхід: осьовий потік
Патент, поданий до Всесвітньої організації інтелектуальної власності, демонструє нову ідею Porsche: розмістити осьовий електромотор між двигуном і коробкою передач.
Такі мотори вже стали трендом у спорткарах Ferrari, Lamborghini та McLaren. Їх активно просуває британська компанія YASA, яка належить Mercedes-Benz. Її надкомпактні агрегати використовуються у Ferrari SF90 і 296 GTB, Lamborghini Revuelto та Temerario, а також McLaren Artura і W1. Новітній мотор YASA видає понад тисячу сил, має товщину всього кілька сантиметрів і важить менш як 15 кілограмів.
Porsche, однак, іде своїм шляхом — компанія не планує купувати ці мотори, а створює власні. Це складне завдання, але переваги осьових моторів настільки значні, що інженери Weissach вважають гру вартою свічок.
У патенті зазначено, що електромотор отримає власний кожух і працюватиме виключно з роботизованою коробкою з двома зчепленнями. Також передбачено модернізовану систему охолодження, яка має підтримувати оптимальну температуру під час будь-яких навантажень.
Коли чекати дебюту
Терміни впровадження нової технології поки не визначено. Але ця розробка може дозволити Porsche зберегти атмосферні опозитні шістки для 911 GT3 та GT3 RS — без необхідності переходити на турбіни.
Раніше в компанії вже говорили, що наступне покоління цих моделей неминуче отримає або електрифікацію, або наддув. Новий осьовий гібрид може стати компромісом, який збереже характер легендарних атмосферників.














