Toyota повернула до життя GR Yaris M Concept
— 18.11.2025Середньомоторний прототип GR Yaris знову показує прогрес, поки Toyota зменшує й посилює свій новий 2.0 Turbo.

Новий Peugeot E-3008: знайомий у всьому, окрім начинки
Що це за машина?
Перед вами — наступник кросовера, який свого часу повернув Peugeot у гру. Попередній 3008 був стильним, комфортним і приємним у керуванні. Новий — такий самий, але з одним великим оновленням: тепер це повністю електрична модель. Хоча виробник пропонує й м’який гібрид, і підзарядний гібрид з пробігом до 55 км на електриці.
Конкуренти?
Електроверсія має чимало суперників:
Volvo EX40, VW ID.4/ID.5, Renault Scenic, Hyundai Kona або Ioniq 5, Kia Niro EV чи EV6, Nissan Ariya, Tesla Model Y, Toyota bZ4X, Ford Mustang Mach-E, BMW iX1 та численні китайські моделі.
E-3008 доступний з двома батареями та варіантами приводу — переднім або повним (для молодшої батареї).
Характеристики електроверсії
Пробіг вражає.
Базова версія з переднім приводом отримала батарею 73 кВт-год і проїжджає до 326 миль (WLTP). Повнопривідна модифікація має запас ходу 303 милі. А модель з величезною батареєю 97 кВт-год здатна подолати 435 миль.
Молодша батарея більш ніж достатня для сімейних поїздок — діти все одно змусять зупинитись раніше, ніж авто. Та покупців службових авто заспокоїть саме «велика» версія.
Заряджання
Максимальна потужність — 160 кВт. За умови швидкого зарядника можна отримати 20–80% заряду приблизно за 30 хвилин.
Що нового?
Електрична версія створена з нуля: новий кузов, платформа, підвіска, салон, мультимедія, батарея. Стиль залишився впізнаваним, але з’явилася стрімка лінія даху для кращої аеродинаміки.
Ця платформа ляже в основу багатьох моделей концерну Stellantis: семимісного e-5008, Citroen e-C5 Aircross, DS No 8, Jeep Compass та Vauxhall Grandland Electric.
Але хіба це не універсальна платформа?
Так, але інженери пояснили: фактично існує три різні конструкції — для електро-, бензинової та гібридної версії. Спільними залишилися лише підвіска та передня частина структури безпеки. Центральна частина кузова повністю інша.
Наскільки це зручно для сім’ї?
Габарити залишилися такими самими, як у попередника. Але через батарею під підлогою заднім пасажирам забракло місця для ніг. Підлітки будуть не в захваті. Водночас багажник — місткий.
Мультимедія з 21-дюймовим екраном працює інтуїтивно, а діти швидко освоять всі налаштування та кастомізацію.
Як він їде?
У керуванні E-3008 точний і спокійний. Дуже стійкий і надійний на ходу. Але не надто азартний — відчувається його маса. Рульове керування занадто «підсилене», а кузов трохи розгойдується на хвилях дороги.
Усе через те, що конструкція платформи розрахована на позашляховики та 7-місні авто. Тож підвіска та кузов виявилися міцнішими й… важчими, ніж потрібно. Навіть легша версія важить понад 2,1 тонни. Для порівняння, електричний Renault Scenic легший на 250 кг.
Добре хоч тягнути причіп він може: 1 250 кг або 1 350 кг у повнопривідній версії.
Вартість
Ціни немалі.
Версія з батареєю 73 кВт-год стартує з £46 060, що на £8 тис. дорожче за гібрид. Модель з 97 кВт-год — від £48 760. Оснащені комплектації швидко «перестрибують» у діапазон за £55 тис.
Вердикт
Peugeot E-3008 не пропонує революції — і це плюс. Дизайн та салон стали ще кращими, ніж раніше. Інтерфейс зрозумілий, матеріали якісні, атмосфера в салоні — приємна.
Та є й зауваження:
• місця ззаду могло б бути більше;
• поведінка на дорозі інколи здається важкуватою;
• ціна — висока.
Зате показники запасу ходу — сильний аргумент «за». Машина тиха, комфортна та впевнена на трасі. Для максимальної дальності ходу краще обрати передньопривідну версію — повнопривідна додає лише сили, але забирає кілометри.