Mercedes CLA став «найрозумнішим» авто марки (фото)
— 01.12.2025Mercedes представив CLA, який заряджається за 10 хвилин і спокійно конкурує з дизелями по дальності.
Toyota Camry у кузові універсал: коротка історія
Молодші покоління, особливо зумери та молоді мілленіали, напевно здивуються: колись Toyota Camry пропонувалася як універсал. Перше покоління мало варіант liftback — щось серед седана та універсала. Але справжній «довгий дах» з’явився лише у другому поколінні.
Перший Camry Wagon: квадратний, але стильний
Перший універсал Camry міг би позмагатися з Volvo за «кубічність». Втім, у нього були цікаві задні ліхтарі, які одразу показували: це не просто седан з більшим багажником.
Третє покоління: справжній «вантажопасажир»
Але найбільше запам’ятався Camry Wagon третього покоління. Він був більший, округліший і виглядав як справжній універсал для перевезення речей. Особливий штрих — подвійні задні склоочисники, які робили його впізнаваним.
Четверте покоління: кінець епохи для США
Це стало останнім Camry Wagon, що продавали у США. Проте в Азії та Океанії універсал прожив ще одне покоління. Так, четверте покоління Camry також випускалося у кузові універсал з 1996 по 2002 рік.

Camry Wagon, якої Америка так і не побачила
Для тих, хто живе в Японії, Австралії чи на Близькому Сході, це, можливо, не новина. Але варто згадати, бо це цікава сторінка в історії Camry.
Четверте покоління популярного середньорозмірного седана в Японії називалося Camry Gracia. Там існувало два варіанти: вузький кузов для податкових правил та ширший — той, що отримав увесь світ, Gracia.
Універсал з японським стилем
Camry Gracia Station Wagon виглядала як знайомий седан — до самих задніх дверей. Ззаду Toyota описувала її так: «плавні лінії стійок і виразна кривина задньої частини надають універсалу легку і невимушену форму». Простими словами, компанія постаралася зробити його відмінним від седана, а не просто «довгим багажником».
Дорога в Океанію та на Близький Схід
Зрештою, цей універсал потрапив до Австралії та Нової Зеландії, а пізніше — на Близький Схід. Всі вони були з кермом зліва, і сьогодні такі машини досить рідкісні, адже лише ці ринки отримували Camry Wagon того часу з лівостороннім керуванням.

Що пропонував Camry Wagon?
Якщо бути чесними, універсал був майже ідентичний седану. Більшість зовнішніх панелей були ті самі, салон та обшивки дверей легко мінялися місцями із седаном, те ж саме стосувалося й механічних частин.
Двигуни та потужність
Базова версія отримувала 2,2-літровий чотирициліндровий двигун зі 138 к.с. та 191 Нм крутного моменту. В Японії пропонували 2,5-літровий V6 зі 197 к.с. та 244 Нм. Для Океанії та Близького Сходу топовим був 3,0-літровий V6, який давав трохи менше потужності, ніж 2,5-літровий, — 194 к.с., але більше крутного моменту, 284 Нм.
Місце для багажу
Не можна забути про вантажний простір. За австралійськими даними, Camry Wagon мала 24,4 куба. фути, майже вдвічі більше за седан (14,1 куба. фути). Це вимірювання VDA — до найвищої точки задніх сидінь.

Останній Camry Wagon
Попри практичність, останнє покоління універсала Camry не мало велику популярність. По-перше, його продавали лише на обмежених ринках, а по-друге, він мав сильну конкуренцію. В Австралії та Новій Зеландії були Ford Falcon і Holden Commodore з більшим багажником. На Близькому Сході, хоч Camry і люблять, універсал продавався слабо. В Японії Camry Gracia позиціювали як преміальний автомобіль, тому він був досить дорогим.
SUV змінили гру
Але справжню роль зіграло зростання популярності SUV та кросоверів і успіх RAV4. Це остаточно визначило долю Camry Wagon. П’яте покоління Camry вже стало чисто седановим, а перший Highlander зробив універсал майже непотрібним.
Сьогодні Camry Wagon — радше рідкість і цікавий факт для країн, де його ніколи не продавали. Добре, що є ентузіасти, які зберігають ці машини, а не дозволяють їм загубитися в історії Toyota.


