Старий трюк BMW для EV може повернутися
— 26.11.2025 / 18:00- BMW може відновити використання розширювачів пробігу (range extenders) у своїх преміальних автомобілях, щоб конкурувати на ринках Китаю та США.
- EREV використовують невеликі двигуни для підзарядки батарей, для розв’язування проблеми з дальністю ходу та зарядкою.
- Інші автовиробники, такі як Ford, Jeep та Hyundai, також досліджують можливість використання EREV у майбутніх моделях.
BMW дає другий шанс технології EREV
Іноді для того, щоб зробити крок уперед у технологіях, треба згадати ідеї з минулого. Для німецького преміального бренду BMW це може означати повернення того, що раніше вважалося зайвим.
За даними джерел, BMW розглядає можливість встановлення розширювачів пробігу (range extenders) на деякі свої моделі. Попит на цю технологію зростає через успіх конкурентів у Китаї – одному з ключових ринків бренду після Німеччини та США.
Розширювач пробігу для великих моделей
BMW може додати цю технологію на люксові седани, наприклад, флагманську серію 7, а також на популярні SUV, такі як X5. Ці автомобілі достатньо великі, щоб умістити невеликий додатковий двигун.
Також джерела зазначають, що версії з подовженою колісною базою, які продаються у США та Китаї, ідеально підходять для такого рішення.

Що таке автомобілі з розширювачем пробігу?
Автомобілі з розширювачем пробігу, або EREV (Extended-Range Electric Vehicles), стають особливо популярними у важливих регіонах, таких як Китай. Там продажі місцевих люксових електрокарів від брендів Li Auto та BYD підривають позиції BMW.
На відміну від гібридів або звичайних електрокарів, EREV мають невеликий бензиновий двигун, який не підключений до коліс. Він працює як власна електростанція на борту: включається лише тоді, коли потрібно підзарядити батарею.
Доступна технологія для BMW
За даними джерел, впровадження такої технології обійдеться BMW відносно недорого. Компанія вже має у своєму арсеналі безліч компактних та ефективних двигунів, які можна використати для EREV.
Утім, у заяві для Bloomberg BMW не розкрила деталей щодо планів щодо цієї технології:
«Ми постійно аналізуємо поведінку користувачів, потреби клієнтів та розвиток ринку і оцінюємо потенціал різних технологій».

Інші виробники цікавляться EREV
Цей можливий крок BMW не буде для компанії новинкою. Понад десять років тому німці вже пропонували подібну технологію. Компактний електрокар BMW i3, перший масовий EV бренду, у версії i3 REx мав маленький бензиновий двигун 647 см³ від мотоцикла BMW. Він встановлювався ззаду і підзаряджав батарею, коли та розряджалась.
Утім, останніми роками інші автовиробники проявляють зацікавленість у технології EREV. В США кілька компаній досліджують таку опцію у своїх моделях. Наприклад:
Volkswagen Scout повідомляє, що понад 80% замовлень на моделі Traveler та Terra – це версія з розширювачем пробігу «Harvester».
Jeep підтвердив, що Grand Wagoneer 2026 року отримає EREV.
Ram розробляє версію Ram 1500 REV з розширювачем пробігу.
Hyundai готує подібну версію Santa Fe.
Чому це цікаво клієнтам
Особливий прихильник такої технології – гендиректор Ford Джим Фарлі. Він не боїться вивчати локальні автомобілі, зокрема китайські, і неодноразово хвалив EREV як спосіб зробити різноманітнішу лінійку силових агрегатів для великих моделей.
«Ми вважаємо, що це кращий шлях, ніж $60–70 тис. за повністю електричний кросовер. Саме це клієнти будуть хотіти у довгостроковій перспективі», – сказав він під час оголошення фінансових результатів Ford у серпні 2025 року.
EREV як рішення для проблем EV
Попри розширення мережі зарядок у США, питання надійності зарядки та страху “закінчитися зарядом” залишаються актуальними. На перший погляд, EREV можуть стати хорошою альтернативою звичайним електрокарам: вони мають велику електричну дальність і одночасно забезпечують безпеку коштом бензинового двигуна.
Проте поки ми не побачимо на ринку очікувані моделі, такі як Ram REV та Scout, складно оцінити рівень прийняття споживачами в США. Водночас успіх EREV у Китаї може стати індикатором їх потенціалу на інших ринках.














