Маленькі Peugeot можуть ожити
— 01.12.2025Peugeot готовий повернутися в сегмент ультракомпактних авто, але лише якщо ЄС створить умови для прибуткового виробництва.
Справжній рамний середньорозмірний SUV від Ford
Початки Explorer
Якщо повернутися до початку історії Ford Explorer, він колись був саме SUV-версією Ranger — із подовженим кузовом та справжньою рамною конструкцією. Тоді Explorer умів їхати бездоріжжям і мав доволі міцну техніку. Сьогодні ж це зовсім інша машина — радше кросовер, далекий від свого “первісного” характеру.
Ranger-орієнтир для інших ринків
Водночас світом досі їздить модель, яка зберегла зв’язок із Ranger. Якщо ви живете в Азії, Океанії, Африці чи Латинській Америці — ви її точно знаєте. Це Ford Everest — рамний, серйозний та створений для важких умов.
Конкурент для 4Runner
Everest давно зарекомендував себе як сильний суперник Toyota 4Runner. Він пропонує те, чого так не вистачає американському ринку: справжній позашляховий SUV із характером пікапа.

Не нове ім’я
Перші кроки моделі
Ford Everest з’явився ще у 2003 році. Перше покоління будували на тодішньому глобальному Ranger — тому, який не мав нічого спільного з північноамериканською версією. За мірками навіть тих років це була доволі проста й “утилітарна” машина: ресорна підвіска, торсіони, мінімум комфорту. Модель створювали передусім для ринків, що розвиваються, і найбільшу популярність вона здобула у Південно-Східній Азії.
Справжній прорив
Друге покоління стало переломним моментом — Everest перестав бути просто Ranger із кузовом SUV. Він став значно комфортнішим, тихішим і менше схожим на робочий пікап за відчуттями за кермом.
Сучасне покоління
Третє покоління, представлене у 2022 році та оновлене для модельного року 2026, зберігає платформу нинішнього Ranger. Але тепер це вже повноцінний сучасний позашляховик із характером та рівнем доведення, на які раніше Everest навіть не претендував.

Технічні особливості
Розміри — майже як у 4Runner
За габаритами Everest дуже близький до Toyota 4Runner. Його довжина — 193,5 дюйма, ширина — 75,7, висота — 72,5, а колісна база — 114,2 дюйма. Toyota трохи довша й ширша, зате Ford вищий і має більшу колісну базу. За розмірами він також майже дорівнює Land Cruiser 250.
Двигуни — акцент на дизелі
На ринках Океанії та Південно-Східної Азії Everest пропонується майже виключно з дизелями. За американськими мірками вони доволі стримані:
У країнах, де дизель не в фаворі, доступний бензиновий 2.3 EcoBoost із віддачею 296 к.с. та 310 lb-ft.
Практичність і прохідність
Everest має три ряди сидінь і в повнопривідних версіях стандартно отримує заднє блокування диференціала. Авто здатне долати брід до 2,5 фута та має близько 9 дюймів кліренсу.
Також існує спеціальна позашляхова версія Tremor. Вона пропонує збільшений дорожній просвіт, захист днища та посилену підвіску — усе для складнішого бездоріжжя.

Підходить для Америки?
Питання до моторів
Для США дизельні версії навряд чи стали б хітом. Але 2.3-літровий турбобензиновий двигун — той самий, що й у Ranger — цілком відповідає вимогам американських водіїв. Оскільки Everest побудований на тій самій платформі, що й Ranger та близький “родич” Bronco, виробничих змін для запуску моделі в США потрібно мінімум. Ба більше — спільна архітектура відкриває двері для потужніших моторів у майбутньому.
Ризики для Ford
Проте не все так просто.
Перше питання — чи справді покупці хочуть конкурента 4Runner або Land Cruiser під брендом Ford? Ідея виглядає привабливо, але реального попиту ніхто не вимірював.
Друге — нинішній Explorer. Якщо вивести Everest на ринок США, він може відібрати частину продажів у найпопулярнішого середньорозмірного кросовера країни.
А як же Bronco?
Ще один нюанс — Bronco. Він уже використовує ту саму базову платформу, але орієнтований на яскравий образ та екстремальне бездоріжжя. Everest же може заманити тих, хто хоче справжній офроуд-SUV, але з більш стриманим дизайном та сімейною практичністю.
