Маленькі Peugeot можуть ожити
— 01.12.2025 / 14:00Peugeot може повернутися до сегмента маленьких міських авто
Peugeot обговорює можливість запуску нового компактного міського автомобіля, який стане спадкоємцем легендарного 108. Все залежатиме від того, наскільки успішною буде нова європейська категорія «E-car», яка покликана зробити такі моделі економічно вигідними для виробників.
Кінець ери Peugeot 108
Peugeot 108 – близький родич Toyota Aygo та Citroën C1 – зійшов з конвеєра близько чотирьох років тому. Відтоді найменшою моделлю марки залишився Peugeot 208.
Відмова від 108 завершила тридцятирічну історію малих міських авто Peugeot, що почалася ще з моделі 106 у 1991 році. Причина – суворі регуляції та високі виробничі витрати, які робили сегмент «А» практично нерентабельним. Не лише Peugeot, а й Citroën, Ford, Vauxhall та Skoda покинули цей сегмент приблизно в той самий час.
Можливе повернення маленьких авто
Але зараз гендиректор Peugeot Ален Фавеї натякнув, що компанія готова повернутися до сегмента компактних автомобілів, якщо законодавці створять сприятливі умови для їх виробництва.
В інтерв’ю журналістам Фавеї сказав:
«Раніше були 106, 107, 108. Ми продавали понад мільйон машин у сегменті А не так давно. Якщо з’явиться нова категорія, яка дозволить виробляти маленькі авто з прибутком, місце для Peugeot у цьому сегменті знову буде».
Чому це цікаво
Міські автомобілі знову можуть стати популярними через зростання цін на пальне та трафік у містах. Компактні моделі з економними двигунами або електрифіковані варіанти – ідеальні для щільних міських умов. Peugeot, повернувшись у сегмент, може відновити легендарну лінійку маленьких авто та запропонувати щось сучасне та зручне для містян.
Фанати марки вже чекають на «маленького Пежо», який поєднає економічність, стиль та технології. Хто знає – можливо, наступний міський хіт Peugeot стане гідним спадкоємцем 108 і 107.

Peugeot чекає «зелене світло» для маленьких авто
Генеральний директор Peugeot Ален Фавеї говорив про можливу нову європейську категорію «E-Car», яку ЄС може запровадити, щоб стимулювати виробників повертатися до ультракомпактних і доступних моделей, як колись Peugeot 108.
Поки деталі ще не остаточні, але ідея полягає в тому, щоб зменшити частину витрат на виробництво маленьких автомобілів. Планується спростити регуляції та зменшити обов’язкові технології, щоб авто з низькою ціною все ж приносили прибуток.
Галузь зустріла ініціативу з ентузіазмом
Індустрія вже позитивно відреагувала на такі наміри. Dacia та BYD натякнули, що можуть випустити маленькі нові моделі для європейського ринку.
Сестра Peugeot – Citroën – також заявила, що більш «дружнє» регуляторне середовище може відкрити шлях для спадкоємця легендарної 2CV. Імовірно, що новий Peugeot стане технічно близьким родичем, як це було зі 108 і C1.
Повернення в сегмент А тільки за умов прибутковості
Фавеї підкреслив: повернення Peugeot у сегмент А можливе лише за умови нового регуляторного підходу, який дозволить заробляти на маленьких авто.
«Поки цього немає, я підтверджую слова свого попередника [екс-гендиректора Peugeot Лінди Джексон]: „Сьогодні місця для A-сегмента немає. Багато хто виходить із нього з тієї самої причини – неможливо робити такі автомобілі прибутковими при низькій ціні, якщо потрібно ставити стільки обладнання“», – зазначив він.
Фавеї визнав важливість європейських обов’язкових систем безпеки та допомоги водієві, але підкреслив їхню несумісність з ультрадешевими авто:
«Усі ці системи безпеки та допомоги водієві – безумовно корисні, але потрібно розуміти, що за них треба платити. Якщо люди готові платити – чудово, але тоді не дивуйтеся, що європейський ринок нині три мільйони автомобілів на рік – менше, ніж до Covid.Якщо постійно додавати обладнання, яке підвищує ціну, настає момент, коли авто стають занадто дорогими для людей. Тоді варто замислитися: чи все це має сенс, чи не можна створити особливі умови для доступних моделей на вході в ринок?»
Що це означає для покупців
Якщо нова категорія «E-Car» стане реальністю, ми можемо побачити повернення маленьких, легких, доступних авто в Європі. Для містян це означатиме економічні, маневрові та сучасні машини для щоденних поїздок. Peugeot готовий підняти прапор у цьому сегменті, але лише тоді, коли виробництво маленьких авто знову стане вигідним.














