Новий Nissan Frontier Pro PHEV дебютував у Китаї
— 04.12.2025Новий Frontier Pro PHEV поєднує ретро-дизайн та потужну електрифікацію, але американські покупці його не отримають.
Як Holden став основою для американських Pontiac
На початку 2000-х Holden здобув славу виробника потужних задньопривідних авто з V8 на базі Commodore. Боб Лутц, легенда автоіндустрії, у 2001 році очолив продуктовий напрям GM і вирішив повернути Pontiac спортивний характер за допомогою моделей Holden.
Pontiac GTO і G8
Першим до США приїхав Holden Monaro як Pontiac GTO п’ятого покоління — хітом не став, але Лутц не здався. Наступним кроком став VE Commodore у вигляді Pontiac G8, який полюбили фанати, але бренд закрили.
Ідея виникла раніше
План привезти Holden до США з’явився ще до Лутца і спершу розглядався не для Pontiac.

Як Holden створив Pontiac G8 і майже став Buick
На початку 2000-х Holden здобув славу виробника потужних задньопривідних авто з V8 на базі Commodore. Боб Лутц у 2001 році очолив продуктовий напрям GM і вирішив повернути Pontiac спортивний характер за допомогою моделей Holden.
Pontiac GTO і G8
Першим до США приїхав Holden Monaro як п’яте покоління Pontiac GTO — хітом не став, але Лутц не здався. Наступним кроком став Commodore VE у вигляді Pontiac G8, який швидко здобув фанатів, але його історію обірвало закриття Pontiac.
Buick XP2000: концепт, що передбачав VT
Плани привезти Holden до США виникли ще до Лутца і спершу розглядалися для Buick. У 1995 році показали концепт Buick XP2000 — «бульбашковий» стиль 90-х і дах, що передбачав дизайн VT Commodore, який з’явився лише через два роки.

Якби Buick XP2000 потрапив у серію, він був би схожий на VT Commodore. Проте проєкт вже скасували, і концепт показали як платформу для нових технологій GM: цифрову панель, проєкційний дисплей, навігацію та систему Intelligent Vehicle Highway з адаптивним круїз-контролем і допомогою у триманні смуги.
Під капотом був 5,0-літровий V8 з 4-ступінчастим автоматом, стандартно ставили старий 3,8-літровий V6 від Buick, а для особливих версій була надувна модифікація на 240 к.с.

Holden, Pontiac і майже Buick
На початку 2000-х Holden здобув репутацію виробника потужних задньопривідних авто з V8 на базі седана Commodore. Це помітив Боб Лутц, який у 2001 році очолив продуктовий напрям GM і прагнув повернути Pontiac спортивний характер.
Pontiac GTO і G8
Першим до США приїхав Holden Monaro як Pontiac GTO. Модель не стала хітом. Наступним кроком став VE Commodore у вигляді Pontiac G8 — спортивний седан полюбили фанати, але потенціал зупинило закриття Pontiac.

Buick XP2000: концепт майбутнього
Ще до Лутца Holden розробляв VT Commodore і планував його для Buick. На автосалоні 1995 року показали концепт XP2000 з «бульбашковим» дизайном 90-х, дахом і силуетом, як у майбутнього VT. Під капотом був 5,0-літровий V8 або стандартний 3,8-літровий V6 з суперчарджем на 240 к.с.
Концепт не пішов у серію, але показав новітні технології GM: цифрову панель, проєкційний дисплей, навігацію та ранню систему допомоги водію Intelligent Vehicle Highway System.
Holden програв, Opel виграв
Holden не створив Buick-седан, а Opel отримав Cadillac Catera на базі Omega B. Catera не виправдала очікувань, але її провал допоміг Cadillac створити CTS.
Втім, Holden виграв частково
VT Commodore розробили для лівого та правого керма, що дозволило продавати її в Австралії, Новій Зеландії, на Близькому Сході й в США як Pontiac GTO та Lumina SS Coupe.

Buick Royaum і Park Avenue
У 2005 році VT Commodore з’явився в Китаї як Buick Royaum, але протримався недовго. З 2007 року його довга версія продавалася як Buick Park Avenue, а обмежена кількість потрапила до США як поліцейські Chevrolet Caprice PPV.
Кінець ери Holden
Попит на великі седани падав, і 2017 року австралійське виробництво Commodore закрили. На піку у 2004 році випускали близько 165 000 авто, а у 2016 — лише 38 677.
Останні моделі та спадщина
Holden ще продавав перероблену Opel Insignia як новий Commodore та останній Buick Regal для США. У 2020 році GM остаточно залишив ринки з правостороннім кермом, закривши сторінку бренду, який існував від 1850-х років.
