Ford і Renault разом проти китайських EV
— 10.12.2025Нові компактні електромобілі можуть знову принести на ринок відому Fiesta у сучасній версії.

Що це за авто?
Нова версія сімейного кросовера Citroen C5 – корисна, зручна і щира. «Щира» – бо вона ніколи не вдавала із себе спортивну, не має величезних коліс і агресивних наклейок. Вона просто комфортна, простора і трохи незвичайна – без цього Citroen не був би собою.
Друге покоління майже повністю нове. Платформа схожа на ту, що у Vauxhall Grandland і Peugeot 3008, трохи конкурує з Jeep Compass. Але Citroen і Jeep – для різних людей.
C5 пропонує три варіанти силових установок: трициліндровий mild-hybrid, підключаємий гібрид (PHEV) або повністю електричний варіант. Тобто щось для кожного. Хіба що для тих, хто хоче німецьку спортивність – це не їхній вибір.
Серед суперників – Renault Austral і Scenic, Skoda Kodiaq і Enyaq, VW Tiguan і ID.4, Nissan Qashqai та Ariya, Kia Sportage та EV5, Toyota RAV4 і bZ4x, Ford Kuga та Explorer, MG HS і S5.
Дизайн: справді незвичайний?
C5 відсилає до концепту Oli: гострі «клиноподібні» фари, різьблені панелі, квадратні арки. Частина цього працює на аеродинаміку: коефіцієнт опору зменшили з 0,84 до 0,75 м². За словами Citroen, це додає 18 миль електричного запасу ходу на шосе.
Салон: затишно, але з нюансами
Салон просторий, з великим центральним екраном і «диванними» кріслами. Твітери стереосистеми стоять на кінцях торпеди, створюючи відчуття відкритого простору. Крісло «advanced comfort» – м’яке та опорне водночас.
Багажник і задні місця просторі. Але на жаль, зникли індивідуальні задні крісла, що були дуже зручні для дітей у попередній версії.
Силові установки
Mild-hybrid 1,2 л: трициліндровий двигун + 48V мотор, 145 к.с., 0–100 км/год за 11,2 с. Повільно, але на практиці мотор і коробка працюють гармонійно.
PHEV 1,6 л: 0–100 км/год за 8,3 с, електричний запас ходу 85 км, викиди 62 г/км. Найдорожчий варіант – від £38 855.
Повністю електричний: 0–100 км/год за 8,9 с, WLTP 320 миль на 74 кВт-год. Довгий пробіг – 421 миля на 97 кВт-год.
Враження від їзди
Mild-hybrid не вражає цифрами, але приємний на практиці: тихий, плавний, коробка DCT зручна. Електричний варіант – прямий і швидкий, без ривків. PHEV оновили: більше електропотужності та нова семиступенева коробка, їздити стало приємніше.
C5 не спортивний, але комфортний. Підвіска м’яка на швидкості, хоча на низьких швидкостях трохи жорсткіша. Мультиступенева конструкція амортизаторів контролює крен на поворотах – можна їхати впевнено.
Ціни
Вердикт
C5 – щирий сімейний кросовер, простий у житті та приємний у використанні. Приміщення просторі, ціни розумні, економія пального добра. Є дешевші пластикові елементи салону, але важливе тут – комфорт і характер.
Він не такий прогресивний, як класичні Citroen, але помітний серед сірої маси кросоверів. Citroen зберіг свій характер і чесність: автомобіль не намагається прикидатися спортивним, а його власник теж не прикидається.