Peugeot E-408: фастбек на батареї (огляд)
— 15.12.2025Повністю електричний 408 зберіг характер моделі й став логічним вибором для спокійного переходу на EV.

Довга історія Audi з універсалами
Першопроходець серед німців
Серед німецьких конкурентів саме Audi першою взялася за універсали. Все почалося з F103 Variant — тридверного універсала, який випускали з 1965 по 1972 рік. Згодом з’явився Audi 80 Estate, відомий у США під назвою Fox Wagon. Для свого часу це були сміливі й практичні автомобілі.

Знайомтеся: Audi Avantissimo
У 2001 році Audi показала концепт Avantissimo — «ідеальний Avant» свого часу. За габаритами він був майже як майбутня A8 другого покоління (2002–2010). Дизайн створив Франк Ламберті, який згодом працював і над першим Audi R8 разом із Вальтером де Сільвою.
Довжина — близько 199 дюймів, майже як у серійної A8 D3. Уже тоді концепт демонстрував риси, що пізніше з’явилися на A8: фірмову лінію кузова від переднього бампера через крило.
Фари нагадували Audi TT, але в серійних авто стали тоншими. Задня частина виглядала як «половина» майбутніх суцільних ліхтарів. Шкода, що серійна версія так і не отримала практичний кузов універсала.

Avantissimo: технології та розкіш
Концепт отримав інновації, які пізніше з’явилися у серійних Audi, зокрема систему MMI з шайбою та кнопками для керування мультимедіа, інформацією та підключеннями.
Салон поєднував світлі кремові та коричневі тони, панорамний дах на всю довжину, дерев’яні вставки на консолі та спинках передніх сидінь. Ззаду були «капітанські» крісла та екрани для пасажирів.
Багажник величезний і дуже практичний: є підпідлогові ніші та висувна платформа для зручного завантаження.

Avantissimo: потужність під капотом
Концепт отримав твин-турбо V8 4.2 л з шестиступеневим автоматом — 424 к.с. і 600 Нм, що навіть сьогодні виглядає сильно.
Цей мотор пізніше використали в RS6, де він видавав 444 к.с. і 560 Нм. Автомат у RS6 був п’ятиступеневий, а шестиступеневий застосували для A8.

Що могло бути: Avantissimo у серії
Avantissimo так і залишився концептом. Якби Audi випустила його серійно, це був би єдиний універсал серед преміумконкурентів. BMW і Mercedes-Benz на цей крок не відповіли. Ідея A8 Avant виглядає цікаво, але нішевий автомобіль навряд чи знайшов би багато покупців.
Схоже рішення зараз намагається реалізувати Genesis G90 Wingback. Він теж базується на флагманському седані, має потужний двигун і стильний вигляд. На відміну від Avantissimo, Wingback ближчий до серійного випуску — компанія дійсно планує його робити. Але побачимо це лише в автосалонах.



