Відклик Jeep не виправив проблеми підвіски
— 15.12.2025NHTSA перевіряє ефективність ремонту після численних від’єднань задніх пружин у авто, що пройшли відклик.
Audi GT50: п’ять циліндрів живіші за електричну моду
Учні Audi нагадали: бензинова легенда ще не сказала останнього слова.
Електрика — не все
Audi вже глибоко в електричній епосі. Але її учні щойно довели: вечірка п’ятициліндрових моторів ще триває. Знайомтеся — Audi GT50, унікальний концепт на честь 50-річчя легендарного рядного «п’ятициліндровика».
Проєкт від тих, хто любить ризик
GT50 — черговий сміливий витвір учнівського центру Audi в Неккарзульмі. Саме вони раніше створили RS6 GTO (який згодом став серійним RS6 GT), електричний Audi A2 і навіть NSU Prinz EV потужністю 236 к.с. Ці хлопці й дівчата не бояться експериментів.
50 років проти правил
Наступного року Audi святкує пів століття п’ятициліндрового двигуна. Уперше він з’явився у 1976 році на Audi 100. Дивне рішення на той час. Але воно дало плавність «шістки» і простоту «четвірки». І швидко стало фірмовою фішкою бренду.
Мотор із характером і кубками
З роками цей двигун здобув культовий статус. Він приводив у рух легенди:
Гучні перемоги. Яскравий звук. Справжній характер.
Останній з могікан?
Багато брендів експериментували з п’ятьма циліндрами — BMW, Ford, Fiat, Volvo, VW. Усі відмовилися. Audi тримається. Сьогодні цей мотор живе в RS3 — саме він став донором для GT50.
Є й сюрпризи. Споріднений бренд Cupra нещодавно встановив «п’ятірку» у Formentor. А ще ходять чутки, що VW може повернути цей двигун у Golf R.
Натяк на майбутнє
Audi GT50 — це не просто шоукар. Це сигнал. П’ятициліндрова спадщина ще має що сказати. І, видається, найгарячіші сторінки цієї історії ще попереду.
Наче з паддоку 1989-го
Взявши за основу звичайний RS3, учні Audi створили щось таке, ніби авто втекло з часової капсули з паддоку Road America кінця 80-х. GT50 виглядає так, наче щойно зійшов із трас IMSA чи Trans-Am.
Агресія старої школи
GT50 відмовляється від плавних ліній. Тут панує рубаний, «коробчастий» силует у стилі класичних трьох об’ємних перегонових авто. Аеродинаміка — не для краси, а для настрою.
Довершують образ гігантські турбовентиляторні диски, які виглядають так, ніби готові засмоктати все навколо. Є й класична решітка радіатора — прямий уклін легендам IMSA та Trans-Am, чия ДНК читається в кожній панелі кузова.
П’ять циліндрів і майже 400 сил
Під капотом — добре знайомий 2,5-літровий турбований п’ятициліндровий двигун від RS3. Потужність — 394 к.с. Його не чіпали навмисно. Сам мотор і є головною даниною історії. GT50 — це про спадщину, а не про цифри в паспорті.
Втім, фанати Audi знають: цей агрегат легко витягує ще плюс майже 100 к.с. навіть з базовими доопрацюваннями.
Натяк на щось більше
І тут починається найцікавіше. У кулуарах давно говорять, що Audi готує ще більш радикальну спецверсію RS3. Є всі шанси, що вона спробує відібрати корону найпотужнішого хот-хетча у Mercedes-AMG A45.
Розігрів перед головним шоу
GT50, який уперше показали через Instagram німецького видання Stimme, виглядає як розігрів перед великим виступом. Гучне, ностальгійне нагадування: старий добрий п’ятициліндровий мотор ще живий. І він готовий до нового раунду.
