Toyota пояснила вибір платформи для Hilux (фото)
— 15.12.2025 / 15:30- Дев’яте покоління Toyota Hilux використовує оновлену, посилену платформу IMV, а не новішу TNGA-F.
- Toyota віддала пріоритет витратам, обслуговуванню та потребам клієнтів, а не уніфікації платформи чи впровадженню найсучасніших технологій.
- Електрифікація та зміни в регулюванні можуть спричинити більші зміни платформи протягом наступних п’яти років.
Знайомі кістки, ретельно оновлені
Новий Toyota Hilux дев’ятого покоління з’явився минулого місяця. Але він не стоїть на зовсім новій платформі. Toyota залишилася вірною архітектурі IMV – класичному кузов-на-рамі, яка з’явилася ще у 2004 році. Автовиробник каже, що її сильно оновили та підсилили, але не можна заперечувати: платформа вже має вік.
Практичність понад технології
Toyota могла обрати новішу платформу TNGA-F – таку саму, що використовують Tacoma, Land Cruiser і Lexus GX у США. Але компанія цього не зробила. Замість того, вона обрала те, що дійсно працює для покупців Hilux у всьому світі, а не гналася за останніми технологічними новинками.

Чому Toyota обійшла TNGA-F
Інженер регіонального підрозділу Toyota Motor Asia Anyarat Sutthibenjakul розповіла carsales про чотири головні причини, чому Hilux залишився на платформі IMV: якість, міцність і надійність (QDR), позашляхові можливості, загальна вартість володіння та безпека.
Головний фактор – вартість володіння
За словами Sutthibenjakul, найважливішим був саме показник загальної вартості володіння. У багатьох країнах, де продається Hilux, важливіше, щоб автомобіль був доступним і легко обслуговувався, ніж щоб він стояв на найновішій платформі. Перехід на TNGA-F збільшив би вагу, складність та ціну Hilux, але майже не дав би переваг покупцям.
«Коли ми говоримо про загальну вартість володіння, маємо на увазі багато факторів: ціну на старті, зручність обслуговування, технічне обслуговування та простої», – пояснила вона австралійському виданню.
Toyota почала вивчати нову платформу для Hilux приблизно чотири роки тому, а рішення модернізувати IMV ухвалили близько двох з половиною років тому.
Практичність понад глобальну уніфікацію
Об’єднання всіх пікапів на одній платформі могло б спростити виробництво і знизити витрати. Але, за словами Sutthibenjakul, це не було пріоритетом. «Ми обираємо оптимальну платформу для клієнтів, а не для себе», – підкреслила вона.

Зміни на горизонті
Хоча платформа IMV залишається поки що, Toyota не планує стояти на місці наступні десять років. Sutthibenjakul зазначила, що нові екологічні норми та електрифікація можуть спричинити серйозні зміни вже протягом п’яти років, а можливо, навіть раніше.
Дизель ще живий, але майбутнє електричне
У США легкові пікапи повністю відмовилися від дизельних двигунів, але для Hilux 2,8-літровий турбодизель поки що лишається в строю. У деяких варіантах і на деяких ринках він доповнюється м’яким гібридом. Водночас Toyota активно досліджує варіанти HEV та PHEV, а також підтвердила плани щодо повністю електричних та водневих версій, які можуть з’явитися вже у 2026 році. Навіть перехід на постійний повний привід розглядається як варіант.
IMV поки що залишається
«Ніхто не знає, чи протримається ця платформа п’ять, чи десять років», – сказала Sutthibenjakul, додавши, що Toyota уважно стежить за ринками та регуляціями.
Тож IMV залишається зараз, але двері до серйозних змін залишаються відкритими.















