Mercedes святкує 80 років Unimog розкішною версією (фото)
— 18.12.2025Легендарний всюдихід отримав люксовий салон і потужніший шестициліндровий двигун.
BMW знову націлюється на розкіш: готується XB8 від Alpina?
Ще з 2020 року ходили чутки, що BMW готує флагманський ультрарозкішний SUV під назвою X8. Зрештою з’ясувалося, що цю роль отримав XM — перша самостійна модель підрозділу M після легендарного M1.
Та ставка не зіграла. Продажі XM і без того були невисокими, а цього року вони впали ще сильніше.
Друга спроба завоювати клієнтів Bentley
Виглядає, BMW не відмовляється від ідеї переманити покупців Bentley Bentayga. Але цього разу підхід може бути іншим — більш вишуканим і продуманим.
Компанія подала заявку на реєстрацію нової торгівельної марки XB8 у Європейському відомстві з інтелектуальної власності. Це прозорий натяк на новий великий і дуже дорогий SUV.
Чому саме Alpina
Усе вказує на те, що XB8 отримає шильдик Alpina. А це означає не агресивний М-стиль, а комфорт, розкіш і увагу до деталей. Саме те, чого очікують клієнти Bentley.
Alpina традиційно робить ставку на плавність ходу, преміальні матеріали та стриману елегантність. І саме такий підхід може краще спрацювати у сегменті ультралюксових SUV.
Що далі
Офіційних деталей поки що немає. Але сам факт реєстрації назви XB8 натякає: BMW готує нову спробу створити справжній флагман серед кросоверів. І цього разу — з акцентом на розкіш, а не лише на потужність.

Забагато розкоші: двом флагманським SUV у BMW не місце
XM можуть прибрати з лінійки
Якщо торгова марка XB8 справді натякає на майбутню новинку, BMW цілком може відмовитися від XM вже після першого покоління (G09). Причина проста: два наддорогі флагманські SUV в одній лінійці лише заплутають покупців. Та й сам бренд, видається, не проти, щоб про XM з часом просто забули.
Гучна прем’єра — слабкий результат
BMW позиціонувала XM як перший самостійний M-автомобіль за десятиліття після легендарного M1. Компанія активно підкреслювала, що саме XM отримав перше серійне застосування 4,4-літрового V8 з двома турбінами та гібридною системою — родича силової установки з перегонового BMW M Hybrid V8 LMDh.
Звучить вражаюче. Але на дорозі все виявилося не так райдужно.
Комфорт є, але насолодитися ним складно
Так, салон XM розкішний. Сидіння зручні, матеріали дорогі. Проте надто жорстка підвіска, яка має справлятися з важкою конструкцією авто, псує враження. У підсумку водій не отримує ні справжнього комфорту, ні гострих спортивних емоцій.
XM застряг посередині: він недостатньо комфортний для люксового SUV і недостатньо азартний для справжнього M-кара.
Дизайн, який не пробачили
Сміливий і навмисно провокативний дизайн добре спрацював на M2, M3 та M4. Але у випадку з XM покупці його масово не прийняли. Модель так і не стала бажаною, попри всі амбіції.
Логічний крок — зробити крок назад
На цьому тлі поява більш елегантного та комфортного XB8 від Alpina виглядає логічною. А XM, виглядає, має всі шанси тихо зникнути з історії BMW — як експеримент, який не виправдав очікувань.

Що може запропонувати BMW Alpina XB8
Не з нуля, але з іншим характером
Попри всі недоліки XM, BMW навряд чи починатиме все з чистого аркуша. Якщо XB8 справді дійде до серійного виробництва, він, найімовірніше, збереже базову архітектуру XM. Але з важливою різницею — з фірмовим характером Alpina з міста Бухлое.
Простіше кажучи, це буде зовсім інший SUV за відчуттями. Значно комфортніший, м’якший на ходу та орієнтований не на агресію, а на розкіш і спокій.
Фірмовий стиль Alpina
Очікується класичний набір атрибутів Alpina:
Усе це — без кричущого дизайну, але з відчуттям справжнього преміуму.
Але є одна проблема
Alpina завжди будувала свої моделі на базі вже наявних BMW. А моделі X8 у серійній лінійці BMW наразі не існує — принаймні офіційно.
Стара назва з новими планами
Можливо, реєстрація XB8 — це лише збереження прав на назву X8, якою BMW володіє ще з 1998 року, але так і не використала. Цікаво, що це сталося за рік до дебюту першого SUV бренду — X5 (E53).
Втім, зараз BMW дедалі активніше рухається у бік ультралюксу. Обмежені серії на кшталт Skytop і Speedtop це підтверджують. До того ж компанія ще у 2022 році викупила права на бренд Alpina і планує повноцінно використовувати його з 2026 року.
Висновок
За таких умов можливе майже все. І якщо BMW справді хоче створити SUV, здатний конкурувати з Bentley, Alpina XB8 виглядає значно перспективніше, ніж XM.