Як їде Volvo EX90 поза рекламними цифрами (огляд)
— 18.12.2025 / 12:00Тест великого електричного Volvo EX90 без міфів, але з молотом Тора
Це ж Volvo. Значить — Тор, Мйольнір і скандинавські легенди
Так, це Volvo. А отже — північні боги, мінімалізм і спокійна сила. Але не думайте, що цей семимісний електричний гігант EX90 намагається змагатися з самим Тором. Ні. Він просто робить свою справу — тихо, впевнено і дуже дорого. Про силу — трохи згодом.
Б’є в голову?
Так. І, здається, ще й у серце.
Минулого року ми багато їздили на EX90 у США і настільки вразилися, що дали йому титул Luxury Family Car of the Year 2024. Тобто — влучив.Але тепер майже 2026-й. Електричний ринок швидко змінюється. І от питання:чи зможе цей розкішний SUV так само переконливо виглядати не під каліфорнійським сонцем, а під постійною сірою мжичкою Британії?І головне — як він переживе ями на дорогах і нервового водія Golf R упритул ззаду?Час перевірити.
Зсередини всі інші здаються дрібними
І це правда. Усередині EX90 світ зовні просто зникає.Авто величезне. Спокійне. Майже медитативне.
Коротко по техніці:
EX90 побудований на платформі SPA, спеціально адаптованій під електромобілі. Це не платформа Geely. І для Європи важливо — ці машини збирають у Південній Кароліні, а не в Китаї.
- Тут батарея 111 кВт-год, з яких реально доступні 107 кВт-год.
- Два електромотори — спереду і ззаду.
- Потужність — 402 к.с., момент — 568 lb-ft.
- Удар молота 0–100 км/год — 5,9 секунди.
- Максимальна швидкість — 112 миль/год (обмежена).
- Заявлений запас ходу — до 375 миль.
Але це — на папері.
Наш тест був узимку, в реально холодну погоду. І комп’ютер показував трохи понад 300 миль. Це чесно.
Зарядка? Швидка.
- Підтримка 250 кВт — з 10 до 80% за 30 хвилин.
Домашній wallbox на 11 кВт — понад 10 годин.
А якщо треба везти… колег
- EX90 високий, просторий і дуже світлий.
- Панорамний дах робить салон ще більшим.
- Місця багато на всіх трьох рядах.
- Навіть третій ряд — не «для галочки».
- Доступ і складання сидінь — максимально прості.
- Усі сидіння зручні.
- Передні — з масажем. І він справді працює.
- Інтер’єр — типовий Volvo. Мінімалізм і спокій.
- Майже все керується через великий екран.
- Матеріали — топ. Але лізти в меню за кожною дрібницею — не завжди зручно.
А як їде, коли хочеться бути героєм?
EX90 не намагається вирвати вам шию. І це добре.Для авто вагою 2,7 тонни він їде дуже доречно.Розгін плавний. Потужність подається спокійно.Не блискавка, а сильна рука, яка впевнено підштовхує вперед.
Для обгонів потужності більш ніж достатньо.Керується легко. Маневрувати просто, попри габарити.
Підвіска — дуже комфортна.Проблеми виникають лише на зовсім убитих ділянках дороги.
Якщо почати агресивно кидати авто в повороти — з’являються крени.Але EX90 не про це. Він про спокій.
Чи допомагає електроніка?
Так. І ще як.
- Камери.
- Радари.
- Датчики.
Авто постійно стежить за дорогою, іншими водіями та за вами.
Можливо, навіть трохи засуджує.
Ще один такий самий?
Якщо електрика не для вас — є оновлений Volvo XC90. Він усе ще чудовий.
Але EX90 — інша ліга.
Ціни:
- від £82 660 за одномоторну версію Plus
- £96 360 за двомоторний Ultra
- З опціями — легко перевалити за £100 000.
Конкуренти?
Hyundai Ioniq 9, Kia EV9.Model X чи BMW iX — менш привабливі.І головне — жоден з них не має фар у формі молота Тора.Volvo EX90 — це не про показову агресію.Це про тиху силу.І про дуже комфортну владу над дорогою.




















