Alpine A290 Rallye — сучасний електричний хот-хетч
— 08.07.2025Alpine представила новий електричний хетчбек A290 Rallye, готовий до перегонів прямо з заводу.
Згідно з новим дослідженням Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS), дедалі більше водіїв починають використовувати розширені системи допомоги для виконання не пов’язаних із керуванням завдань. У дослідженні, яке охоплювало 29 учасників, виявлено, що активовані системи допомоги призводять до збільшення відволікаючої діяльності на 30%.
В експерименті використовували автомобілі Volvo S90 2017 року з системою Pilot Assist та Tesla Model 3 2020 року з автопілотом. IIHS підкреслює, що обидві системи вимагають від водіїв тримати руки на кермі. Однак під час дослідження було зафіксовано, що водії займаються відволікаючими справами, такими як прийом їжі та користування мобільними телефонами.
Відзначається, що з часом водії звикають до системи, і кількість відволікаючих дій збільшується. Вони також навчилися ігнорувати системи попереджень, які сигналізують про необхідність повернути увагу на керування.
Президент IIHS Девід Харкі зазначив, що ці результати демонструють, як водії адаптують свою поведінку до умов. Він наголосив на необхідності більш надійних запобіжних заходів від неправильного використання часткових автоматизованих систем.
Раніше цього року IIHS провело оцінку систем допомоги, в результаті якої лише Lexus отримав прийнятну оцінку. Інші виробники продемонстрували або граничні, або погані результати.
Харкі підкреслив, що хоча деякі водії вважають, що часткова автоматизація полегшує подорожі, доказів безпеки від таких систем мало. Як показують нещасні випадки, недостатня надійність може створювати нові ризики для водіїв.