Ідея заміни акумуляторів для електромобілів, представлена понад десять років тому Ілоном Маском, тепер набирає обертів у Китаї, де місцеві компанії активно розвивають цю технологію. Відмовившись від своїх планів реалізувати заміну акумуляторів, Tesla залишила це завдання китайським автовиробникам. Наразі провідний виробник акумуляторів CATL займається вдосконаленням цієї технології, що може змінити майбутнє електричних транспортних засобів.
Один із лідерів китайського ринку, стартап Nio, вже створив найбільшу мережу станцій заміни акумуляторів, яка налічує понад 2600 точок обміну в Китаї. Інший великий гравець, компанія Geely, також активно розвиває власні станції заміни і співпрацює з Nio для створення спільних стандартів і розвитку мережі.
Цього тижня генеральний директор CATL Ян Цзюнь повідомив, що компанія розробила десять нових електромобілів спільно з автовиробниками, які використовуватимуть технологію заміни акумуляторів під брендом EVOGO. Нову систему «choco-swap» буде презентовано вже в цьому місяці. Протягом наступних років CATL планує побудувати більше тисячі станцій обміну акумуляторів по всьому Китаю, а підключені до них автомобілі отримуватимуть акумулятори двох різних розмірів. Плата за підписку на систему заміни акумуляторів почнеться з 369 юанів (приблизно 51 долар США) на місяць.
CATL також співпрацює з брендами, такими як Aiways, Dongfeng Peugeot Citroen та SAIC-GM-Wuling, для впровадження своєї технології заміни акумуляторів. Очікується, що до 2030 року технологія заміни акумуляторів може становити третину всіх рішень для живлення електричних автомобілів у Китаї, зокрема поряд із домашніми і громадськими зарядними пристроями.