У 2024 році особистий статок Ілона Маска зріс, але його компанія, Tesla, зазнала значних втрат у вартості. Згідно з новим звітом Brand Finance, вартість бренду Tesla знизилася на 26%, що призвело до падіння на четверту позицію серед автомобільних брендів. На даний момент оцінка Tesla становить 43 мільярди доларів, порівняно з 58,3 мільярда доларів у 2024 році та 66,2 мільярда доларів у 2023 році.
Зниження вартості дозволило Mercedes та Hyundai Group випередити Tesla. Mercedes тепер займає друге місце з оцінкою в 53 мільярди доларів, незважаючи на падіння на 11%. Лідером серед автомобільних брендів залишається Toyota з оцінкою в 64,7 мільярда доларів, що на 23% більше порівняно з минулим роком.
Оцінки Brand Finance враховують не лише фінансові показники, а й ставлення споживачів до брендів, їх репутацію та ліцензійні угоди. Аналітики припускають, що старіння лінійки автомобілів Tesla та суперечлива поведінка її генерального директора, Ілона Маска, можуть бути частковими причинами зниження вартості компанії. Маск, зокрема, неодноразово ставив себе в центр суспільної уваги через свої політичні висловлювання та інші суперечливі дії.
Оцінка бренду Tesla в Європі значно впала, з 21% до 16%, через конкуренцію з Mercedes та китайською компанією BYD. Проте в США Tesla зберігає свою популярність. Згідно з дослідженням, Tesla опустилася на 36-е місце серед всіх брендів, в той час як Mercedes і Toyota посідають 23-е і 18-е місце відповідно.
У загальному рейтингу найцінніших брендів лідирують Apple, Microsoft та Google, а Tesla зайняла 36-у позицію.