
BYD готується до випуску твердотільних батарей для електромобілів
— 17.02.2025 / 14:37Китайський автогігант BYD планує впровадження твердотільних акумуляторів у свої електромобілі, починаючи з 2027 року. Масове застосування цієї технології очікується до 2030 року. Таку заяву зробив технічний директор підрозділу літієвих батарей BYD Сунь Хуацзюнь під час Китайського саміту з питань інновацій та розвитку твердотільних батарей.
Нові акумулятори компанії будуть використовувати сульфідні електроліти. Хоча BYD не розкриває точної енергетичної щільності своїх майбутніх батарей, відомо, що минулого року компанія розпочала тестове виробництво акумуляторів ємністю 20 А·год і 60 А·год.
Очікується, що перші моделі електромобілів із новими батареями будуть належати до середнього та преміального сегменту. Коли технологія стане доступнішою, BYD планує впроваджувати її в більш масові моделі приблизно між 2030 і 2032 роками. У довгостроковій перспективі виробник розраховує, що собівартість твердотільних батарей зрівняється з ціною традиційних акумуляторів.
Водночас компанія не планує відмовлятися від літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів. Головний науковий співробітник BYD Ліан Юбо заявив, що ця технологія залишатиметься актуальною протягом наступних 15-20 років, особливо для бюджетних електрокарів.
Конкуренти також активно працюють над твердотільними акумуляторами. Наприклад, Chery вже має прототипи батарей із щільністю енергії 400 Вт·год/кг, а до 2026 року планує довести цей показник до 500 Вт·год/кг, що забезпечить запас ходу до 1500 км.
До розробки цієї технології залучені і великі японські виробники. Toyota та Nissan активно інвестують у твердотільні батареї та готуються до їхньої серійної інтеграції в найближчі роки.