
BYD розширює флот і знижує витрати на експорт автомобілів
— 24.03.2025 / 15:22До кінця квітня компанія BYD спустить на воду своє п’яте судно RoRo під назвою Changsha, здатне перевозити 9200 автомобілів. Це вже другий корабель бренду з такою місткістю після BYD Shenzhen. Судно довжиною 219 метрів працює на двопаливній системі, що використовує як традиційне паливо, так і зріджений природний газ (LNG).
З 2024 року BYD активно розширює свій флот для автоперевезень. У січні було офіційно доставлено перше власноруч збудоване судно BYD Explorer 1, після чого компанія продовжила нарощувати потужності. За планами, до 2026 року BYD матиме ще чотири нових судна, що дозволить збільшити загальну місткість автопарку до 67 000 автомобілів.
Власний флот є стратегічною перевагою для BYD, оскільки глобальний дефіцит суден для перевезення авто призвів до значного зростання вартості логістики. У 2024 році оренда міжнародного перевізника може коштувати до 150 000 доларів на день, що збільшує витрати на транспортування кожного автомобіля до 1400 доларів. Для порівняння, прибуток BYD на один проданий автомобіль у Китаї у 2023 році становив лише 1200 доларів, тоді як на експортному ринку – понад 5000 доларів.
Завдяки власному флоту компанія може знизити витрати на доставку авто до 800–1000 доларів за одиницю, що на 30–40% менше, ніж при оренді суден. Очікується, що у 2024 році BYD експортує 500 000 автомобілів, що дозволить заощадити близько 1,4 мільярда доларів на логістиці.
За підсумками першого кварталу 2024 року загальний експорт автомобілів з Китаю зріс на 19,3%, досягнувши 5,859 мільйона одиниць. BYD показала найвищі темпи зростання серед китайських автовиробників, експортувавши 433 000 автомобілів (+71,8% до 2023 року). Водночас Chery залишається лідером із понад 1,14 мільйона поставлених авто, а SAIC посідає друге місце з 920 000 одиниць.