
Електромобілі заряджатимуться за хвилини завдяки новій технології BYD
— 09.04.2025 / 15:48Останні новини про мегаватні зарядні технології від таких компаній, як BYD, викликали справжній ажіотаж у світі електромобілів. Зокрема, BYD презентувала свою розробку «megawatt flash charging», яка може видавати потужність до 1000 кВт через один конектор і до 1360 кВт через подвійний. Це перевершує сучасні системи, як-от Tesla V4 Supercharger (500 кВт) чи Zeekr V3 (800 кВт).
Конкуренти швидко зреагували. Huawei анонсувала зарядку на 1,5 мегавати, щоправда, орієнтовану переважно на електровантажівки. Zeekr, зі свого боку, представила зарядну станцію з рідинним охолодженням потужністю 1,2 МВт, що наближається до показників BYD.
Однак, як показує практика, більшість водіїв не отримують обіцяної швидкості заряджання. Наприклад, навіть моделі, що рекламуються як здатні зарядитися на 80% за 15 хвилин, насправді потребують 30 і більше хвилин. Це пов’язано з технічними обмеженнями, як-от нестабільна напруга, недостатня сила струму та особливості батарей самих авто.
Окрема проблема — це вартість інфраструктури. Зарядки з рідинним охолодженням коштують від 80 до 120 тисяч юанів, що у 3–5 разів дорожче за звичайні. Також вони потребують регулярного обслуговування. Через це їх масове впровадження стримується.
Щоб зменшити навантаження на енергомережу, BYD використовує акумулятори в самих зарядних станціях, які накопичують електроенергію вночі. Але коли запас вичерпується, надшвидке заряджання стає недоступним.
Експерти зазначають, що мегашвидкі зарядки мають сенс переважно вздовж автомагістралей або на АЗС, де водіям важлива кожна хвилина. В інших місцях, як-от біля торгових центрів чи ресторанів, така швидкість не є критичною.
Попри виклики, BYD планує ділитися своєю технологією з іншими гравцями ринку, аби прискорити розбудову зарядної інфраструктури нового покоління.