
Audi Q8 – звіт про 6500 км
— 06.05.2025 / 7:45Audi не вперше приймає дивні рішення щодо назв. Компанія замінила значок об’єму двигуна на довільний номер «продуктивності»; «e-tron» (окрім його значення французькою) спочатку був моделлю, потім суфіксом, а тепер суббрендом; а чи знаєте ви, що її автомобілі на стисненому природному газі (CNG) мають маркування g-tron? Зовсім недавно, у 2023 році, бренд прийняв сміливе рішення присвоїти непарні номери всім назвам моделей з двигунами внутрішнього згоряння та парні номери всім електромобілям, перевернувши десятиліття спадщини з ніг на голову. Це настільки заплутало клієнтів, що бренд відмовився від цього у 2025 році та повернувся до нумерації автомобілів на основі їхнього розміру. Але навіть до цього подвійного розвороту одна модель так і не вписалася в рамки, і це Q8.
8 – це найбільше число в модельному ряді Audi, але Q8 не є найбільшим позашляховиком. Це також натякає на спорідненість з A8, але Q8 не пропонує такого досвіду керування з водієм. Найбільше збентежує те, що він має таку ж назву, як і Q8 e-tron, електромобіль, який помітно менший. Дехто стверджує, що він заслужив свою 8-ку, тому що це спортивне, стильне купе-позашляховик, розташоване вище за Q7, але ж його назва включала б «Sportback», чого насправді немає.
Провівши деякий час з нашим давнім Q8, я зрозумів, що краще не думати про це надто багато, бо це відволікає від того факту, що це справді чудовий розкішний позашляховик. По-перше – і повертаючись до того моменту про «Sportback» – хоча він виглядає трохи елегантніше, ніж більшість великих 5-місних позашляховиків, він не жертвує простором чи практичністю дизайну. Ви б бачили, як Санта-Сергій завантажує його різдвяними подарунками (Autocar India, січень 2025 року), і я також встиг здійснити пару поїздок в аеропорт за час свого перебування на Q8. Багажник вміщує набагато більше, ніж можна було б повірити через його 605-літровий об’єм або низьку лінію даху, а заднє сидіння широке та просторе. Одного разу я перевозив повного комплекту пасажирів, і вони насправді дивувалися, як вони не торкаються один одного.
Q8 є частиною покоління великих Audi, що минає, і разом з ним зникне особливе планування інтер’єру, започатковане з нинішнього Q7 десять років тому. Він не позбавлений недоліків, таких як панель приладів і центральна консоль, повністю виготовлені з глянцевого чорного пластику, а також екрани, які притягують шар пилу щоразу, коли я відкриваю вікна навіть на короткий час. Але тоді компанія успішно модернізувала інтер’єр Audi, зберігаючи при цьому стильний і дорогий вигляд, і це актуально навіть сьогодні, тим більше тепер, коли ми побачили, що буде далі. Схожа історія з цифровими циферблатами, які, хоч і прості, неймовірно чіткі та легко читаються під час руху.
Це велика машина, добре це чи погано. Я просто обожнюю керувати рухом дорогою на роботу щодня, але орієнтуватися в маленьких вуличках мого району та паркуватися на маленькій під’їзній доріжці, м’яко кажучи, нудно. За моїх типових швидкостей не дивно, що 2,1-тонний позашляховик з турбобензиновим двигуном V6 не буде ефективним, але 5,4 кДж на літр – це мало за будь-якими показниками. І хоча Сергій насолоджувався якістю їзди під час поїздки шосе до Гоа, у місті підвіска здається жорсткою (а кермо важким); пневматична підвіска – це функція, яку не слід було видаляти.