
Вцілілий гоночний Nissan R390 — це справжня класика Gran Turismo
— 10.05.2025 / 9:59До недавнього часу у світі існував лише один легальний для доріг Nissan R390 GT1. Nissan створив його як прототип для участі у 24-годинних перегонах Ле-Мана у 1997 та 1998 роках. Автомобіль не досяг особливого успіху у першій спробі, але один із чотирьох шасі, виставлених у 1998 році, посів респектабельне третє місце — і на цьому, по суті, історія R390 закінчується. Це витривалий гонщик, якого час майже стер із пам’яті, але сьогодні є привід згадати про нього знову — з’явився ще один зареєстрований на дорогах екземпляр, до того ж у неочікуваній лівреї.
Цей конкретний R390 брав участь у Ле-Мані в 1998 році під номером 31. І не просто змагався — його нинішній власник, Ерік Кома, був одним із трьох пілотів, які привели його до фінішу на п’ятому місці в тому заїзді. Через багато років саме цей R390 було переобладнано для дорожнього використання. Сьогодні, як повідомляється, він зберігає близько 95% оригінальних деталей із перегонів, а також має скляне лобове скло й систему охолодження та інші «розкоші», необхідні для легалізації. Цього тижня Кома представив його у кольорах іншого історичного гоночного Nissan, за кермом якого він також творив історію.
Nissan ніколи не використовував ліврею Pennzoil на R390, але якщо ви знайомі з японськими гоночними автомобілями кінця 90-х, то, ймовірно, вже зрозуміли, що відбувається. Жовто-чорна забарвлення нагадує NISMO GT-R GT500, за кермом якого Кома також виступав у Чемпіонаті Японії з Гран Турізмо в 1999 році; він і Сатоші Мотояма стали переможцями в своїй категорії того сезону. Перш ніж почнуть хвилюватися охоронці спадщини, зазначимо, що це лише вінілова обгортка, і під нею R390 має чисто білий колір. (Що, до речі, виглядає дуже добре для цього або будь-якого іншого гоночного автомобіля Ле-Мана 90-х).
Художник Бенуа Фрейлон, BillionaireWrap і Pitstop Monte Carlo співпрацювали, щоб втілити цей дизайн, і він був представлений на заході Box98 Monaco 8 травня, що, як я розумію, схоже на Dave & Busters, але з картингом в приміщенні замість величезних аркадних автоматів Angry Birds. Результат виглядає фантастично, як одна з тих “What If” візуалізацій, з якими ми постійно стикаємось в інтернеті, але перестали звертати увагу, бо вони ніколи не призводять до чогось реального. Одне діло — змагатися з кимось, хто використовує цю ліврею на своєму R390 в Forza; і зовсім інше — знати, що один із лише кількох залишкових екземплярів реального автомобіля зараз носить ці кольори.
Якщо ви цікавитесь, де знаходяться інші R390, Nissan зберігає один справжній дорожній автомобіль, який можна побачити в музеї Zama в Японії. Автовиробник також має кілька гоночних шасі; короткий хвіст No. 23 з 1997 року можна побачити в кадрі вище, і, звичайно, автомобіль No. 32, який зайняв місце на п’єдесталі в 1998 році, ймовірно, ніколи не залишить стайню компанії. Тим часом, No. 30 був частиною колекції Xavier Micheron у Ascott Collection ще п’ять років тому.
Все це означає, що коли R390 з’являється на публіці, ми повинні звернути на це увагу. Це не звичайне явище, і, як і багато інших його сучасників в гонках на витривалість, R390 не був звичайним автомобілем.