
Nissan хоче повернути Xterra
— 15.05.2025 / 18:10Nissan у скрутному становищі, але мріє про повернення Xterra
Скорочення та реструктуризація
Компанія Nissan опинилася у складній фінансовій ситуації. У межах антикризового плану «Re:Nissan» вона скорочує 20 000 робочих місць, закриває сім заводів і призупиняє розробку кількох моделей. Ці заходи спрямовані на зупинку фінансових втрат, які лише за один рік склали вражальні 4,5 мільярда доларів. Наразі пріоритет- жорстка економія.
Надія на Xterra
Попри фінансові труднощі, у керівництві компанії не забувають про майбутнє модельного ряду. Голова підрозділу Nissan Americas Крістіан Меньє в інтерв’ю Automotive News заявив, що в модельному ряду компанії є прогалина — не вистачає автомобіля на кшталт Xterra. За його словами, тоді як конкуренти зосереджуються на преміальних позашляховиках, Nissan може запропонувати більш доступну й утилітарну модель для покупців, які шукають простоту і вигідну ціну.
Простота і функціональність
Меньє наголошує: «Люди прагнуть свободи. Відбувається повернення до справжності й простоти — без усіх гаджетів. Покупці хочуть комфортний, функціональний і доступний автомобіль». Саме таким, на його думку, може стати оновлена Xterra — простим, але надійним транспортним засобом для тих, хто цінує функціональність понад розкіш.
Активна розробка нового покоління
Під час Нью-Йоркського автосалону минулого місяця керівник відділу планування продуктів Nissan USA Понз Пандікутхіра повідомив виданню Motor1, що компанія активно працює над поверненням моделі Xterra. Це перше офіційне підтвердження того, що легендарний позашляховик може знову з’явитися в лінійці бренду.
Підтримка з боку керівництва
За словами Пандікутхіри, ідею повернення Xterra підтримує і Вінай Шахані — очільник відділу продажів і маркетингу Nissan у США. Це свідчить про серйозність намірів компанії відродити добре відомий бренд, що був знятий з виробництва десять років тому.
Натхнення від Terra
З 2018 року Nissan продає модель Terra — рамний позашляховик зі схожою назвою — на ринках Азії та Близького Сходу. Проте Terra є значно більшим автомобілем і не зовсім підходить для американського ринку, який зараз шукає компактніші, доступніші й функціональні SUV. Саме на цю нішу і може претендувати нова Xterra.
Не лише Xterra: Nissan мріє про електрифікований Frontier для США.Плани на гібридний пікап
Крістіан Меньє, голова Nissan Americas, бачить майбутнє не лише у відродженні Xterra. Він також виступає за впровадження у США нової версії пікапа Frontier із розширеним запасом ходу. У цій модифікації бензиновий двигун працював би як генератор для підзарядки батареї.
За попередніми розрахунками, така модель могла б проїжджати близько 100 миль виключно на електриці, а ще 500 миль — завдяки бензиновому генератору. Це рішення поєднує переваги електромобіля та зручність традиційного ДВЗ, що може зробити Frontier ще привабливішим для американських покупців.
Гібрид вже існує — але не для США
Цікаво, що Frontier уже отримав електрифіковану версію — щоправда, не для американського ринку. У Китаї дебютував Frontier Pro, тісно пов’язаний з моделлю Nissan Dongfeng Z9. Це перший традиційний plug-in гібрид бренду та водночас перший електрифікований пікап Nissan.
Китайський Frontier Pro має турбований бензиновий двигун об’ємом 1.5 літра в парі з електромотором, що разом забезпечують потужність у 402 к.с. і крутний момент 800 Нм. Автомобіль здатен проїхати до 84 миль на одній електриці, перш ніж увімкнеться двигун внутрішнього згоряння.
Американська версія під питанням
Попри технічний потенціал, шанси побачити Frontier Pro на американських дорогах залишаються мінімальними. Враховуючи специфіку ринку, сертифікаційні вимоги та інші комерційні чинники, Nissan навряд чи привезе саме цю версію в США. Проте бажання Меньє електрифікувати Frontier для Північної Америки — чіткий сигнал про зміну вектора розвитку бренду.