Smart Dials: нова ергономіка від Skoda (відео)
— 30.07.2025Skoda представила інноваційне рішення для керування функціями в салоні — розумні перемикачі Smart Dials.
Пам’ятаєте Toyota C-HR?
Це був чотиридверний кросовер, що займав дивне місце в модельному ряду Toyota. Менший і дешевший за RAV4, цей купеподібний кросовер із бензиновим двигуном і лише переднім приводом не став хітом продажів. Йому не вдалося здобути велику популярність серед покупців, і у 2022 році модель зняли з виробництва. На зміну їй прийшла Toyota Corolla Cross — загалом вдалий автомобіль з кращими пропорціями та дизайном.
Але Toyota C-HR повертається у 2026 році, цього разу з чіткішою позицією в модельному ряду бренду. Новий C-HR тепер є повноцінним електромобілем (BEV). Це спортивніша сестра нового кросовера Toyota bZ, раніше відомого як bZ4X. На деяких ринках цю модель називають C-HR+ (Plus), щоб відрізнити її від гібридної версії, але для нашого ринку буде доступна лише електрична модифікація. Жодних уточнень більше не потрібно.
Як і модель Toyota bZ, новий C-HR побудований на тій самій платформі e-TNGA. Водночас є певні відмінності в комплектації. C-HR буде доступний виключно з повним приводом і не отримає менший акумулятор, як у деяких версій bZ. Усі версії C-HR матимуть потужність 338 кінських сил і акумулятор ємністю 74,7 кВт·год. За словами Toyota, орієнтовний запас ходу становитиме 290 миль (приблизно 467 км) відповідно до стандартів випробувань EPA.
Спортивніший, але з меншим запасом ходу
Так, запас ходу в C-HR трохи менший, ніж у лідера лінійки bZ із переднім приводом у версії XLE Plus — 290 миль проти 314. Однак, видно, що Toyota позиціонує C-HR як спортивнішу альтернативу bZ. Колісна база цього кросовера трохи коротша (108,3 дюйма проти 112,2 дюйма), а висота — нижча (63,8 дюйма проти 65 дюймів), що візуально робить C-HR більш динамічним. До того ж сам виробник зазначає, що модель має «дух, натхненний продуктивністю».
Динамічні зміни та спортивне налаштування
Toyota повідомляє, що C-HR відрізняється від свого родича bZ налаштуванням підвіски. Інженери бренду внесли зміни в характеристики пружин і амортизаторів, а також посилили стабілізатори поперечної стійкості, щоб забезпечити більш захоплююче керування.
Нові зарядні функції та відмінності в обладнанні
Як і bZ, C-HR отримав сучасні технології для зручності заряджання. Автомобіль оснащений зарядним портом стандарту NACS у стилі Tesla, підтримує функцію «plug and charge» (автоматичне розпізнавання приєднання) та ручне або автоматичне попереднє підігрівання батареї для швидкої зарядки постійним струмом.
Втім, коли йдеться про зарядку змінним струмом, C-HR оснащений лише вбудованим зарядним пристроєм потужністю 11 кВт, тоді як для моделі bZ доступна опція на 22 кВт.
Інтер’єр: сучасний, але компактний
Інтер’єр нового Toyota C-HR майже не відрізняється від моделі bZ. Обидві машини мають схожі передні панелі з двома бездротовими зарядними панелями та 14-дюймовим сенсорним екраном. Незважаючи на зменшені габарити та похилий дах, Toyota стверджує, що це не надто вплинуло на простір у салоні.
Виробник зазначає, що за задніми сидіннями зберігається 25,4 кубічних футів вантажного простору (приблизно 719 літрів), а також збережено «щедрий простір для голови та комфортне місце для пасажирів у салоні».
Обмежена варіативність для ринку США
Новий Toyota C-HR, ймовірно, не матиме такого широкого вибору моторів і акумуляторів, як на інших ринках. В інших країнах модель буде доступна з переднім приводом і меншою батареєю на 57,7 кВт·год. Однак у США C-HR продаватиметься лише з повним приводом і лише у двох комплектаціях — SE або XSE. Тож, попри очікування, ця модель, скоріше за все, не буде настільки вигідною альтернативою порівняно з Toyota bZ, як здавалося раніше.
Спортивна альтернатива для шанувальників електрокросоверів
Попри це, C-HR може стати приємною несподіванкою для тих, хто шукає електричний кросовер від Toyota з натяком на динамічне водіння. Очікується, що новинка з’явиться в автосалонах уже наступного року.