Jeep Wagoneer бореться за місце під сонцем
— 15.07.2025В епоху змін в автопромі Jeep Wagoneer намагається знайти своє місце. Як вплине на бренд новий електромобіль Wagoneer S?
На ринку з’явилася нова шина, яка претендує на звання найкращої серед літніх шин високих характеристик. Pirelli P Zero PZ5 створена для конкуренції з такими гігантами, як Michelin Pilot Sport 4S, Continental SportContact 7, Bridgestone Potenza Sport, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 та іншими. Але чи зможе ця найновіша UUHP (Ultra Ultra High Performance) літня шина справді задати нову планку у керованості ТА зчепленні? Є лише один спосіб це перевірити — тестування!
Щоб з’ясувати, чи справді нова PZ5 така хороша, як стверджує Pirelli, я протестував її поряд з усіма згаданими вище шинами, а також з Falken Azenis FK520 і бюджетною моделлю. Усі сім комплектів пройшли випробування на сухій і мокрій поверхні, а також я оцінив рівень шуму, комфорту та опору коченню, щоб ви мали всю необхідну інформацію для правильного вибору шин.
Вологе покриття
Навіть якщо вологе зчеплення не є для вас пріоритетом, саме тому існує сайт Tyre Reviews — там ви можете змінити вагу фінального балу, щоб підібрати найкращу шину саме для своїх потреб. Але з точки зору безпеки та виграшу в тестах, вологе зчеплення — ключовий параметр, тож виробники шин приділяють йому чимало уваги.
Принаймні більшість виробників. Бюджетний бренд у цьому тесті назвав себе Sunny, і я можу припустити, що це тому, що вони дбають лише про сонячну погоду. Адже в дощ ці шини взагалі не тримають дорогу. Sunny виявилась єдиною шиною, яка змусила мене перелякатись через надмірну надкерованість на Golf Mk8 GTI — машині, яка взагалі рідко входить у надкерованість (сумне обличчя). Рульове було в’яле, відчуття — еластичне та неточне.
А от всі інші шини — враховуючи склад тестової групи — були хорошими. Ба більше, я б сказав, що всі вони були чудовими, але деякі — ще кращими за інших.
Michelin і Goodyear — стабільна класика, але не найкращі
Michelin і Goodyear показали дуже схожі результати, розійшовшись усього на пів секунди. Як завжди, Michelin не відчувається особливо спортивною — під час затяжних поворотів можна буквально бачити, як втрачаються долі секунди через недостатню поворотність. Але в іншому — стабільна та безпечна шина. Проте це вже найстаріша модель у тесті, і це помітно. З нетерпінням чекаю наступного покоління на вторинному ринку — знаю, що над нею серйозно працюють.
Goodyear знову чудово поєдналася з GTI, але, на подив, як і Michelin, відчутно поступалась у зчепленні найкращим шинам у тесті. Це теж не нова модель, тож хоча Goodyear все ще приносить задоволення за кермом, це вже не вершина сегмента.
Подвійна несподіванка — Falken і Continental
Далі — приємний сюрприз від Falken і Continental. Після тест-драйву я переглянув інші тести FK520 — зазвичай вона не настільки хороша на мокрому, але сьогодні блищала, і це підтвердив інший водій, якого я попросив проїхатись на всіх комплектах. Falken була не найспортивнішою, але вражаюче чіпкою, дуже стабільною і легкою у швидкій їзді. Чудова робота над 520 — великий стрибок вперед порівняно з FK510.
Continental, як завжди, була дуже швидкою — але трохи надто недостатньо поворотною, щоб повністю викластись у поворотах у порівнянні з найкращими. В цілому, відмінна шина, але нові гравці на ринку вже наступають на п’яти.
Pirelli P Zero PZ5 — новий лідер класу?
Найновіша шина в тесті, Pirelli P Zero PZ5, була фантастичною. Вона відчувалася як старший брат Goodyear — шини, керованість якої я завжди любив. У Pirelli чудове рульове управління, відмінний баланс і відчутно більше зчеплення, ніж у всіх шин позаду неї. Там, де з Michelin я втрачав час, з Pirelli я його вигравав. Якщо чесно, здавалося, що жодна інша шина не може бути швидшою чи краще підійти до цього авто. Це був фантастичний досвід.
А потім я сів на Potenza Sport…
Усі мої уявлення змінилися. За всі роки тестів шин я ніколи не мав подібного відчуття. Здавалося, що я граю в комп’ютерну гру — все стало цифровим, і той факт, що траса мокра, втратив будь-яке значення. Я міг дозволити собі такі вольності в керуванні, про які раніше тільки мріяв. Якщо якась компанія коли-небудь випустить дорожню шину з повністю дощовим гоночним компаундом, я впевнений, вона буде відчуватись саме як Potenza Sport.
Усі шини, крім Sunny, показали відмінні результати у гальмуванні на мокрому покритті — з будь-якою з них ви залишитесь задоволені. Pirelli вийшла на перше місце, але різниця між шістьма лідерами склала лише 3,8%, що свідчить про надзвичайно щільну конкуренцію.
У глибшій воді, під час аквапланування, найкраще себе показала Goodyear, а Pirelli знову відзначилась дуже високими результатами.
У середньому, Goodyear і Pirelli показали найкращі результати в умовах глибокої води під час тестів на аквапланування. Натомість бюджетна шина здивувала вкрай слабким результатом у цьому зазвичай нескладному випробуванні.
Сухе покриття
Про бюджетну шину Sunny можна коротко — вона була поганою. Значне недостатнє кермування, слабка стабільність задньої осі та повільний час проходження кола — тому переходимо до шин, які справді варто розглядати.
Falken FK520 показала себе надійною в умовах, близьких до граничних, наприклад, при зміні смуги руху. Вона передбачувана й безпечна, але не надто захоплива. Дає хороший рівень зчеплення з безпечним балансом, але без тієї спортивної “іскри”, яку шукають деякі водії.
Michelin Pilot Sport 4S та Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 обидві показали відмінні результати. Michelin відрізняється трохи легшим кермуванням, особливо в межах сублімітної поведінки, де все відбувається дуже передбачувано. У цьому розмірі вона працює дуже добре, хоч трохи не вистачає «зачеплення» передньої осі. Goodyear, один із моїх улюбленців, виконує все відмінно. Хоча в сублімітних ситуаціях вона дещо поступається Michelin, на межі зчеплення відчуття повного контролю — ти стаєш єдиним з автомобілем, а всі очікувані реакції відбуваються саме так, як має бути.
Останні три шини — Continental SportContact 7, Bridgestone Potenza Sport та Pirelli P Zero PZ5 — стали найкращими у тесті, всі чудові, але з тонкими відмінностями. Continental демонструє величезне зчеплення і точне кермування в сублімітних режимах, але трохи поступається у стабільності при агресивному вході в повороти. Bridgestone має неймовірне зчеплення та швидку реакцію керма, але трохи слабкіше відчуття на вході та в середині повороту під час плавного керування газом, щоб «завалити» ніс автомобіля. Pirelli відчувається трохи легшою в кермі на субліміті, але в повороті вона чудово «вгризається» в асфальт з передбачуваною та приємною поведінкою.
Часи проходження кола у цих трьох шин були практично ідентичними — перші кола Pirelli та Bridgestone збіглися, хоч на другому колі Bridgestone трохи більше відстав. Різниця настільки незначна, що суб’єктивні вподобання стають важливішими за секундомір. Усі три — неймовірні по-своєму, з трохи різними характерами, але загальною високою ефективністю.
Якість сучасних високопродуктивних шин просто вражає — ніколи ще не було кращого часу для любителів шин із таким високим рівнем продуктивності.
Continental випередив Pirelli в сухому гальмуванні всього на 0,4%, що свідчить про надзвичайно близький результат тесту гальмування. Насправді, різниця між топ-6 шинами знову була менше 4%, що підкреслює, наскільки рівномірним і жорстким був цей тест.
Комфорт
Найтихішою шиною у тесті виявилася Goodyear, дуже близько за нею йде Falken. Далі непогано показали себе Pirelli та Continental, Bridgestone — на прийнятному рівні, а Michelin і Sunny були приблизно на 2 дБ голоснішими за Goodyear. Це незначна різниця, особливо враховуючи, що вимірювання проводилось зовнішнім мікрофоном. У салоні машини я жодних відмінностей не помітив.
Щодо комфорту, Pirelli, Continental і Michelin мали невелику перевагу над Falken та Goodyear, тоді як Bridgestone, як і зазвичай, був трохи жорсткішим за інших.