
Stellantis і Renault не об’єднаються — чутки спростовано
— 19.05.2025 / 17:00Під корпоративним дахом Stellantis знаходиться 14 автомобільних брендів, що робить компанію справжнім гігантом у галузі. Renault теж не можна назвати маленькою компанією — вона володіє спортивним брендом Alpine та бюджетним виробником Dacia.
Попри чутки про можливе об’єднання, обидві компанії не планують зливатися. Голова Stellantis Джон Елканн заявив, що обговорень злиття немає.
Це не стало сюрпризом. Stellantis і так має багато проблем. У грудні 2024 року Карлос Таварес пішов з посади, і досі не призначено його наступника. За останніми даними, головним претендентом на цю посаду є Антоніо Філоса, який керує підрозділом в Америці. Очікується, що офіційне оголошення відбудеться найближчими тижнями.
Новий CEO Stellantis матиме серйозні виклики
Новий керівник Stellantis зіткнеться з великими проблемами, адже компанія керує кількома брендами, які показують слабкі результати. Chrysler вже далеко не той, яким був раніше, а відродження Lancia не виправдало очікувань. Французький люксовий бренд DS Automobiles продовжує отримувати інвестиції, але без помітних результатів. Перехід Abarth на повністю електричні автомобілі викликає занепокоєння щодо майбутнього бренду. Загалом, у Stellantis зараз більше важливих питань, ніж злиття з іншою компанією.
Історія злиття Stellantis
Сама компанія Stellantis утворилася у 2021 році після злиття FCA та PSA. Партнерство з Renault фактично зробило б Peugeot і Citroën не конкурентами, а союзниками. З іншого боку, таке об’єднання могло б збільшити кількість європейських автомобілів на ринку США. Навіть якщо злиття не відбудеться, бренд Alpine планує вийти на північноамериканський ринок пізніше цього десятиліття.
Складнощі з потенційним злиттям
Можливе злиття було б ускладнене зв’язками Renault з Nissan і Mitsubishi, які наразі також мають проблеми. Оскільки Stellantis і так має багато брендів для управління, рішення не зливатися виглядає цілком логічним.
Проблеми з продажами та перспективи Renault
У 2024 році Stellantis зазнав падіння відвантажень на 12% через тимчасові проблеми з асортиментом продукції. Натомість Renault Group показала зростання продажів: бренд Renault збільшив продажі на 1,8% до 1,577,351 авто, Dacia — на 2,7% до 676,340 одиниць, Alpine — на 5,9% до 4,585 автомобіля.
Спільна турбота про маленькі автомобілі
Хоча злиття не відбудеться, Stellantis і Renault мають спільну мету — зберегти малолітражні автомобілі в Європі. Голова Stellantis Джон Елканн і CEO Renault Лука де Мео погоджуються, що суворіші екологічні норми роблять виготовлення бензинових міських авто нерентабельним. Цю проблему нещодавно також підняла Volkswagen Group. Ми вже втратили Ford Fiesta, і наступним може стати Focus, а після них — ще більше моделей, якщо законодавство не зміниться.
Виклики екологічних норм у ЄС
Європейський Союз нещодавно надав автовиробникам додатковий час для виконання норм щодо викидів, які набудуть чинності у 2025 році. Проте правила стануть ще суворішими до 2030 року. А через п’ять років після цього продаж нових автомобілів зі шкідливими викидами в ЄС буде заборонено повністю.