
Porsche стикається з труднощами
— 21.05.2025 / 7:14Porsche опинилася у складній ситуації
Porsche може опинитися в кризі, яку створила сама. За перші три місяці року світові продажі німецького автовиробника знизилися на 8%. Хоча в США продажі зросли, майже 68% з них припадає на дві моделі — Macan і Cayenne. Обидві ці моделі виготовляються за кордоном. Це означає, що мита можуть зробити їх неконкурентними на американському ринку — одному з найважливіших для бренду. Тим часом Porsche вже має труднощі в інших регіонах.
За даними нового звіту, компанія перебуває у невизначеному становищі. Вона намагається одночасно бути брендом люксових авто, новатором в електромобілях і виробником спортивних машин преміумкласу. Деякі моделі Porsche коштують до 250 000 доларів.
Це складна ситуація. Особливо з огляду на те, що більшість продажів припадає на два позашляховики вартістю менш як 100 000 доларів, які мають спільні платформи та запчастини з іншими моделями концерну Volkswagen Group.
«Made in Germany» чи вигода? Porsche опинилася перед непростим вибором
Porsche могла б уникнути мит на Macan і Cayenne, перенісши їх виробництво до США. Але велика частина привабливості та престижу бренду пов’язана з маркуванням «Зроблено в Німеччині». Генеральний директор Volkswagen Group Олівер Блюме в інтерв’ю зазначив, що це «надзвичайно важливо для споживачів у США». Тому просто перенести виробництво за океан — непросте рішення, якщо компанія хоче зберегти свою репутацію.
Ринок Північної Америки демонструє зростання. З січня по березень цього року продажі зросли на 37% — переважно завдяки SUV-моделям Porsche. Але в інших ключових регіонах ситуація інша. У Німеччині продажі впали на 34%, у Китаї — на 42%, а в решті Європи — на 10%.
Для Porsche це означає нові виклики. Компанія повинна знайти баланс між збереженням іміджу та адаптацією до економічних умов, що змінюються.
Продажі електричного Taycan наприкінці минулого року впали аж на 49%. Porsche пояснює це зміною моделі та повільнішим, ніж планувалося, розвитком електромобільності.
Базова версія Taycan коштує від 102 550 доларів, має 402 кінські сили та розганяється з 0 до 60 миль на годину за 4,5 секунди. Для порівняння, Hyundai Ioniq 5 N має 641 кінську силу, розгін до 60 миль на годину за 3,25 секунди, а ціна починається від 67 675 доларів. Різницю в ціні можна витратити навіть на другий автомобіль — можливо, новеньку Mazda Miata, на якій ви й не поїздите?
Продажі Taycan у першому кварталі цього року впали на 1% у світі. Це не дуже хороша новина для майбутніх повністю електричних моделей Porsche 718 Cayman і Boxster.
Раніше ходили чутки, що 718 дебютує наступного року, але нещодавній звіт свідчить, що Porsche призупинила програму через банкрутство постачальника батарей. Тепер вихід моделі може відбутися не раніше 2027 року або навіть пізніше. Виробництво нинішнього покоління 718 має закінчитися цього року, і це може залишити дворічну паузу між поколіннями.
Ціни на спорткари Porsche зростають у 2025-2026 роках
Тож, ймовірно, 911 залишиться базовим спортивним автомобілем бренду — але він дорогий. 2026 Carrera коштуватиме від $129,950, що на понад $7,500 більше, ніж у 2025 році. Вища версія 911 Carrera 4 GTS коштує $178,850. Нові моделі GT3 і GT2, які вийдуть пізніше цього року, можуть перевищити позначку $230,000.
Ціна 2025 911 GT3 зросла на $53,000 і тепер починається від $224,495. Porsche також підвищила вартість 2025 Cayenne. Але, як сказав Олівер Блюме, генеральний директор Porsche, “Це складні часи для Porsche”. Він працює над тим, щоб компанія стала “ще міцнішою” в умовах посиленої конкуренції в Китаї, політичної нестабільності та динамічного ринку.