Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Toyota: гібриди екологічніші за електрокари

Акіо Тойода: повна відмова від двигунів внутрішнього згоряння — хибний шлях

Відомий своєю прямотою

Акіо Тойода — голова ради директорів компанії Toyota та онук засновника бренду — не боїться висловлювати свою думку. Вже багато років він говорить про те, що змушувати всіх переходити лише на електромобілі — це неправильний підхід. За його словами, перехід не можна пришвидшувати, оскільки це може мати серйозні наслідки для всієї автомобільної галузі.

Загроза для мільйонів робочих місць

Тойода вважає, що повна відмова від двигунів внутрішнього згоряння може призвести до втрати мільйонів робочих місць по всьому світу. Це стосується не тільки самих автоконцернів, але й постачальників комплектуючих, сервісних центрів і багатьох інших пов’язаних з автомобілями сфер.

Гібриди кращі для довкілля?

На екологічному фронті Акіо Тойода також займає нестандартну позицію. Він переконаний, що електромобілі поки що не є настільки «чистими», як це часто подається. Toyota вже продала близько 27 мільйонів гібридних авто з 1997 року, коли з’явився перший Prius. За словами Тойоди, їхній сумарний вплив на довкілля такий самий, як і у дев’яти мільйонів повністю електричних авто.

Одна електричка = три гібриди

Іншими словами, один електромобіль має такий самий вуглецевий слід, як три гібриди. Тойода підкреслює, що ця різниця ще більша у країнах, де електроенергія виробляється переважно на теплових електростанціях, які спалюють викопне паливо. Наприклад, в Японії електроенергія досі значною мірою залежить від вугілля, газу та нафти.

Не поспішаймо з висновками

Голова Toyota наполягає: електромобілі — це не єдиний шлях до екологічного майбутнього. Варто розглядати різні варіанти, включаючи гібриди та водневі технології. За його словами, поспішне впровадження лише одного виду транспорту може створити більше проблем, ніж вирішити.

«Але якби ми виробили дев’ять мільйонів електромобілів у Японії, це насправді збільшило б викиди CO₂, а не зменшило», — каже Тойода.

Це пояснюється тим, що Японія значною мірою залежить від теплових електростанцій, які працюють на викопному паливі. Тобто електроенергія для зарядки таких авто виробляється не з чистих джерел, а з газу, вугілля чи нафти. Як результат — замість зменшення шкідливих викидів ми отримали б ще більше навантаження на довкілля.

Toyota відповідає скептикам: ми не відстаємо — ми лідери

Критика не спрацювала

Toyota зазнавала чимало критики за небажання повністю переходити на електромобілі. Дехто навіть передрікав компанії занепад через її “повільність” у перегоні за EV. Але ці прогнози не справдились. Навпаки — у 2024 році Toyota вп’яте поспіль стала найбільшим автовиробником у світі.

Так, компанія не очолює ринок електрокарів, але впевнено тримає позиції завдяки гібридам і бензиновим моделям. Одним з останніх прикладів є Aygo X — найменший автомобіль Toyota (не враховуючи кей-карів для японського ринку). Ця модель отримала гібридну версію, яка, за даними компанії, має найнижчий рівень CO₂ серед усіх авто без зовнішнього підключення до зарядки.

Не лише електрика: гібриди, водень і синтетичне паливо

Акіо Тойода колись заявив, що електромобілі ніколи не займуть понад 30% ринку. Він переконаний, що автопром має робити ставку на гібриди та синтетичне паливо. Хоча модель на водні Mirai виявилась комерційним провалом, Toyota не відмовляється від водневої технології. Компанія планує розвивати двигуни внутрішнього згоряння, які працюватимуть на водні, і навіть допомагає BMW готувати до запуску перше серійне водневе авто — вже у 2028 році.

Toyota встигає скрізь

Toyota має достатньо ресурсів, щоб паралельно вдосконалювати гібриди та розвивати електрокари. Компанія оновила модель bZ і поповнила електричну лінійку новими версіями — bZ Woodland і C-HR EV. Преміум-бренд Lexus також не відстає: нещодавно представлено електроседан Lexus ES та оновлений RZ. За даними Bloomberg, до 2027 року в США з’являться ще два електромобілі Toyota.

Авто для душі: не тільки екологія

Попри екологічні виклики, Toyota не забуває, що автомобілі мають дарувати емоції. Генеральний директор компанії Кодзі Сато сказав:

«Автомобіль — це не автомобіль, якщо він не приносить задоволення».

У найближчі роки очікуємо нову Supra, відроджену Celica і, можливо, нову MR2 — судячи з концепту з середньомоторним розташуванням двигуна. Lexus готує дорожній суперкар у стилі GT3 із двигуном V8.

Toyota охоплює все і ще трохи

Очікуване повернення FJ Cruiser лише зміцнить репутацію Toyota як бренду з одним із найповніших модельних рядів у галузі. Компанія впевнено поєднує інновації, сталий розвиток і традиційні цінності автомобілебудування.

👁 73
Позначки:

Схожі новини

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності