Наймиліший електрокар Японії: що таке Nissan Sakura і чому світ йому заздрить
Маленький, але потужний
Неподалік штаб-квартири Nissan у місті Йокогама можна побачити дитячий музей, присвячений популярному герою японських мультфільмів — Анпанману. Перед входом стоїть велетенська статуя персонажа з головою з булочки з червоною квасолею. Але навіть цей милий герой поступається за рівнем «мімішності» автомобілю, яким ми керуємо сьогодні.
Це Nissan Sakura — крихітний, квадратний електромобіль, створений за стандартами японського класу “кей-кар”. Ці машинки — дуже популярні в Японії, але для решти світу вони досі залишаються екзотикою. І дарма, адже електричні кей-кари могли б стати чудовим рішенням для перевантажених доріг і високих цін на авто.
Що таке кей-кари?
Кей-кари — це особливий клас автомобілів у Японії. Їх почали випускати ще у 1950-х роках, щоб підтримати національний автопром і зробити транспорт доступним для всіх. Основні технічні обмеження такі:
- Довжина — не більше 3,4 метра
- Ширина — не більше 1,5 метра
- Висота — не більше 2 метрів
- Двигуни бензинових версій — не більше 660 куб. см
- Потужність — не більше 63 кінських сил
Переваги маленьких авто
Кей-кари дешевші у виробництві та експлуатації. Крім того, їх власники платять менші податки, мають пільги при реєстрації авто, а в деяких випадках — навіть звільняються від вимоги мати власне паркомісце. Це робить кей-кари дуже популярними — вони складають приблизно чверть усіх продажів нових авто в Японії.
Найпопулярніший електрокар Японії
Nissan Sakura став найпродаванішим електромобілем у Японії минулого року. І це не дивно. Він компактний, зручний, економний та екологічний. На тлі високих цін на електромобілі у світі, кей-кари здаються майже ідеальним варіантом для міського життя.
Європа зацікавилась
Колишній керівник Renault Group Лука де Мео нещодавно запропонував створити європейський аналог електричних кей-карів. Адже такі авто могли б стати доступним рішенням для щоденних поїздок у містах, де місця обмаль, а повітря — вже давно не свіже.
Маленькі японські машини, як-от Nissan Sakura, можуть стати великою ідеєю для всього світу. Вони показують, що транспорт може бути не лише зручним, а й розумним, доступним та екологічним.

Nissan Sakura: електрокар, який доводить, що маленьке — не означає примітивне
Чому ці авто — лише для Японії
Невеликі автомобілі складно виготовляти з прибутком. До того ж їх майже не експортують за межі Японії. Тому ринок кей-карів — це виключно справа місцевих виробників. Навіть великі компанії об’єднуються: так, моделі Nissan та Mitsubishi виготовляє спільне підприємство NMKV. Наприклад, електричні Nissan Sakura та Mitsubishi eK X EV — це практично «двійники» з незначними відмінностями.
Що ховається під капотом
Nissan Sakura з’явився у 2022 році. Його створили на базі моделі Nissan Dayz, але замість бензинового двигуна на 659 куб. см Sakura отримав електромотор на 63 кінські сили, встановлений спереду. Акумулятор — літій-іонний, 20 кВт·год. Це менше, ніж у першого покоління Nissan Leaf, але цілком достатньо: офіційний запас ходу становить 180 км, що задовольняє більшість щоденних потреб.
Швидкість, простір і зручність
Sakura розганяється до 100 км/год за 9,8 секунди і може набрати максимальну швидкість у 130 км/год. Але головне не це. Радіус розвороту — всього 4,8 метра, в машині чотири повноцінні сидіння, а багажник — на 107 літрів. І все це за орієнтовну ціну близько 13 000 фунтів стерлінгів.
Дизайн: квадратний — значить модний
Щоб вмістити максимум у мінімальні розміри, дизайнери зробили кузов максимально прямокутним. Але це не завадило удати оригінальним і привабливим. Машина стоїть на 14-дюймових колесах, і виглядає стильно та сучасно.
Салон: простий, але продуманий
Всередині теж усе на рівні. Переднє сидіння — у вигляді лави, що додає простору для ліктів. Заднім пасажирам теж не тісно. Панель приладів охайна, сучасна і наповнена технологіями.
Sakura оснащена повноцінною мультимедійною системою з підтримкою Apple CarPlay, а також численними системами допомоги водієві. Матеріали в салоні — якісні, попри невисоку ціну авто. На відміну від деяких бюджетних моделей, як-от Citroën Ami чи Dacia Spring, тут відчувається увага до деталей.
Nissan Sakura — це яскравий приклад того, як невеликий електромобіль може бути стильним, функціональним і при цьому доступним. Цей кей-кар доводить: маленьке авто — це не компроміс, а розумний вибір.

Електрокар, що заряджає настрій: як їде Nissan Sakura і чому Європа досі без нього
Швидкий, легкий і жвавий — ідеальний для міста
То як же їде Nissan Sakura? У нього коротка колісна база, маленькі колеса, легка вага, точне кермо й миттєва віддача електромотора. Чудове поєднання, правда ж? Так воно і є. Sakura швидко набирає швидкість, рухається плавно й без зайвих зусиль.
У місті машина поводиться дуже жваво. Реакція на натискання педалі — миттєва. Відчуття — наче в маленькому Mini: легка, весела, слухняна. Навіть лежачі поліцейські машина долає спокійно. У Sakura є різні режими їзди, але між ними важко помітити велику різницю — навіть у «спортивному».
Є обмеження — і це варто враховувати
Тестова поїздка відбувалась лише в межах Йокогами. На швидкісні траси машина не виїжджала. І саме тут можуть проявитися її слабкі сторони — обмежена динаміка на високих швидкостях та невеликий запас ходу.
Офіційно Sakura проїжджає 180 км на одному заряді. Але для європейського ринку цього може бути замало — навіть з урахуванням привабливої стартової ціни у £13 000.
Європа вже пробувала — і не надто вдало
До речі, схожі авто вже намагалися завоювати європейського покупця. У 2009 році Mitsubishi i-MiEV, перероблений з кей-кара, з’явився в Європі під назвами Peugeot iOn та Citroën C-Zero. Ці моделі запам’яталися, але великим попит не мали.
З того часу електротехнології сильно покращились. І навіть коротка поїздка за кермом Sakura доводить: маленький, доступний електромобіль може бути справжнім проривом для міських умов.
Ми щось втрачаємо
Nissan Sakura — це не просто ще один компактний електрокар. Це приклад японського інженерного підходу: практичність, індивідуальність і радість від водіння — все в одному. І як у випадку з культовим героєм Анпанманом, складається враження, що світ за межами Японії просто недооцінює ці неймовірні витвори.