Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Nissan Sakura: маленький електрокар, який підкорює Японію

Наймиліший електрокар Японії: що таке Nissan Sakura і чому світ йому заздрить

Маленький, але потужний

Неподалік штаб-квартири Nissan у місті Йокогама можна побачити дитячий музей, присвячений популярному герою японських мультфільмів — Анпанману. Перед входом стоїть велетенська статуя персонажа з головою з булочки з червоною квасолею. Але навіть цей милий герой поступається за рівнем «мімішності» автомобілю, яким ми керуємо сьогодні.

Це Nissan Sakura — крихітний, квадратний електромобіль, створений за стандартами японського класу “кей-кар”. Ці машинки — дуже популярні в Японії, але для решти світу вони досі залишаються екзотикою. І дарма, адже електричні кей-кари могли б стати чудовим рішенням для перевантажених доріг і високих цін на авто.

Що таке кей-кари?

Кей-кари — це особливий клас автомобілів у Японії. Їх почали випускати ще у 1950-х роках, щоб підтримати національний автопром і зробити транспорт доступним для всіх. Основні технічні обмеження такі:

  • Довжина — не більше 3,4 метра
  • Ширина — не більше 1,5 метра
  • Висота — не більше 2 метрів
  • Двигуни бензинових версій — не більше 660 куб. см
  • Потужність — не більше 63 кінських сил

Переваги маленьких авто

Кей-кари дешевші у виробництві та експлуатації. Крім того, їх власники платять менші податки, мають пільги при реєстрації авто, а в деяких випадках — навіть звільняються від вимоги мати власне паркомісце. Це робить кей-кари дуже популярними — вони складають приблизно чверть усіх продажів нових авто в Японії.

Найпопулярніший електрокар Японії

Nissan Sakura став найпродаванішим електромобілем у Японії минулого року. І це не дивно. Він компактний, зручний, економний та екологічний. На тлі високих цін на електромобілі у світі, кей-кари здаються майже ідеальним варіантом для міського життя.

Європа зацікавилась

Колишній керівник Renault Group Лука де Мео нещодавно запропонував створити європейський аналог електричних кей-карів. Адже такі авто могли б стати доступним рішенням для щоденних поїздок у містах, де місця обмаль, а повітря — вже давно не свіже.

Маленькі японські машини, як-от Nissan Sakura, можуть стати великою ідеєю для всього світу. Вони показують, що транспорт може бути не лише зручним, а й розумним, доступним та екологічним.

Nissan Sakura: електрокар, який доводить, що маленьке — не означає примітивне

Чому ці авто — лише для Японії

Невеликі автомобілі складно виготовляти з прибутком. До того ж їх майже не експортують за межі Японії. Тому ринок кей-карів — це виключно справа місцевих виробників. Навіть великі компанії об’єднуються: так, моделі Nissan та Mitsubishi виготовляє спільне підприємство NMKV. Наприклад, електричні Nissan Sakura та Mitsubishi eK X EV — це практично «двійники» з незначними відмінностями.

Що ховається під капотом

Nissan Sakura з’явився у 2022 році. Його створили на базі моделі Nissan Dayz, але замість бензинового двигуна на 659 куб. см Sakura отримав електромотор на 63 кінські сили, встановлений спереду. Акумулятор — літій-іонний, 20 кВт·год. Це менше, ніж у першого покоління Nissan Leaf, але цілком достатньо: офіційний запас ходу становить 180 км, що задовольняє більшість щоденних потреб.

Швидкість, простір і зручність

Sakura розганяється до 100 км/год за 9,8 секунди і може набрати максимальну швидкість у 130 км/год. Але головне не це. Радіус розвороту — всього 4,8 метра, в машині чотири повноцінні сидіння, а багажник — на 107 літрів. І все це за орієнтовну ціну близько 13 000 фунтів стерлінгів.

Дизайн: квадратний — значить модний

Щоб вмістити максимум у мінімальні розміри, дизайнери зробили кузов максимально прямокутним. Але це не завадило удати оригінальним і привабливим. Машина стоїть на 14-дюймових колесах, і виглядає стильно та сучасно.

Салон: простий, але продуманий

Всередині теж усе на рівні. Переднє сидіння — у вигляді лави, що додає простору для ліктів. Заднім пасажирам теж не тісно. Панель приладів охайна, сучасна і наповнена технологіями.

Sakura оснащена повноцінною мультимедійною системою з підтримкою Apple CarPlay, а також численними системами допомоги водієві. Матеріали в салоні — якісні, попри невисоку ціну авто. На відміну від деяких бюджетних моделей, як-от Citroën Ami чи Dacia Spring, тут відчувається увага до деталей.

Nissan Sakura — це яскравий приклад того, як невеликий електромобіль може бути стильним, функціональним і при цьому доступним. Цей кей-кар доводить: маленьке авто — це не компроміс, а розумний вибір.

Електрокар, що заряджає настрій: як їде Nissan Sakura і чому Європа досі без нього

Швидкий, легкий і жвавий — ідеальний для міста

То як же їде Nissan Sakura? У нього коротка колісна база, маленькі колеса, легка вага, точне кермо й миттєва віддача електромотора. Чудове поєднання, правда ж? Так воно і є. Sakura швидко набирає швидкість, рухається плавно й без зайвих зусиль.

У місті машина поводиться дуже жваво. Реакція на натискання педалі — миттєва. Відчуття — наче в маленькому Mini: легка, весела, слухняна. Навіть лежачі поліцейські машина долає спокійно. У Sakura є різні режими їзди, але між ними важко помітити велику різницю — навіть у «спортивному».

Є обмеження — і це варто враховувати

Тестова поїздка відбувалась лише в межах Йокогами. На швидкісні траси машина не виїжджала. І саме тут можуть проявитися її слабкі сторони — обмежена динаміка на високих швидкостях та невеликий запас ходу.

Офіційно Sakura проїжджає 180 км на одному заряді. Але для європейського ринку цього може бути замало — навіть з урахуванням привабливої стартової ціни у £13 000.

Європа вже пробувала — і не надто вдало

До речі, схожі авто вже намагалися завоювати європейського покупця. У 2009 році Mitsubishi i-MiEV, перероблений з кей-кара, з’явився в Європі під назвами Peugeot iOn та Citroën C-Zero. Ці моделі запам’яталися, але великим попит не мали.

З того часу електротехнології сильно покращились. І навіть коротка поїздка за кермом Sakura доводить: маленький, доступний електромобіль може бути справжнім проривом для міських умов.

Ми щось втрачаємо

Nissan Sakura — це не просто ще один компактний електрокар. Це приклад японського інженерного підходу: практичність, індивідуальність і радість від водіння — все в одному. І як у випадку з культовим героєм Анпанманом, складається враження, що світ за межами Японії просто недооцінює ці неймовірні витвори.

👁 5
Позначки:

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності