Rolls-Royce майбутнього: електричний Phantom V
— 24.06.2025Компанія Lunaz створила розкішну електроверсію класичного Phantom V. Усередині — дерев’яні панелі, підігрів сидінь і навіть бар.
Lamborghini не поспішає відмовлятися від бензинових двигунів: компанія робить ставку на синтетичне паливо
Компанія не поспішає з електромобілями
Lamborghini розуміє, що відмова від бензинового двигуна може негативно вплинути на попит. Тому компанія вирішила відкласти випуск свого першого електромобіля. Водночас у Lamborghini заявили, що планують зберігати двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ) «якнайдовше».
Альтернатива бензину вже існує
Проте Lamborghini розглядає нову можливість – синтетичне паливо. Це дозволяє не відмовлятися від ДВЗ, але зменшити шкідливі викиди. Наприклад, новий 4,0-літровий V8 з двома турбінами може працювати як на бензині, так і на синтетичному паливі – без втрати ефективності чи потужності.
«Порятунок для двигуна»
Головний технічний директор Lamborghini Рувен Мор в інтерв’ю австралійському виданню CarExpert заявив, що синтетичне паливо може стати «рятівником для двигуна внутрішнього згоряння». За його словами, новий двигун моделі Temerario демонструє «високу ефективність і потужність» на обох типах пального – звичайному та синтетичному.
Емоції залишаються важливими
Також Рувен Мор зазначив, що емоційна частина залишається важливою. На його думку, електромобілі поки що не здатні подарувати ті самі враження від водіння, які дає автомобіль із ДВЗ.
Погляд у майбутнє
Lamborghini шукає баланс між сучасними екологічними вимогами та збереженням фірмового драйву. Синтетичне паливо може стати тим рішенням, яке дозволить поєднати екологічність та потужність, не втрачаючи емоцій, за які шанувальники люблять цю марку.
Lamborghini: бензинові двигуни ще повернуться в моду
Електромобілі ще не викликають емоцій
Головний технічний директор Lamborghini Рувен Мор переконаний: сьогодні електромобілі не здатні дарувати ті самі емоції, що й авто з двигуном внутрішнього згоряння.
«Якщо говорити про емоції – поки що електричні авто мене не переконують»,
– сказав він в інтерв’ю. За його словами, час електромобілів ще прийде, але це потребує більше часу та технологічного розвитку.
Молодь теж оцінить двигуни минулого
Мор вважає, що в майбутньому навіть молоде покоління знову відкриє для себе класичні автомобілі.
«Прийде момент, коли вони скажуть: “Ці старі бензинові машини – це круто”»,
– зазначив він.
Ставка на синтетичне паливо
Lamborghini сподівається, що синтетичне паливо допоможе продовжити життя бензиновим двигунам і після 2035 року. Саме тоді в Європейському Союзі набуде чинності заборона на продаж нових автомобілів із шкідливими викидами.
Однак закон не повністю забороняє ДВЗ – залишено можливість використовувати вуглецево-нейтральне синтетичне паливо (е-паливо).
Ціна буде високою, але це не проблема для Lamborghini
Синтетичне паливо поки що не набуло масового використання. Його виробництво дороге, і ще потрібно масштабувати технології. Але клієнтів Lamborghini це навряд чи зупинить.
Досвід Porsche – у пригоді
Lamborghini входить до складу Volkswagen Group, так само як і Porsche. Це важливо, адже Porsche вже має досвід у цій сфері. З 2022 року компанія виробляє е-паливо в Чилі. Там за допомогою енергії вітру з води та вуглекислого газу створюють пальне, яке вже було використане для заправки моделі Porsche 911.
Майбутнє зберігає місце для традицій
У Lamborghini вірять, що поєднання нових технологій та старої автомобільної душі цілком можливе. І синтетичне паливо може стати тим містком, який дозволить це зробити.
Синтетичне паливо: порятунок для двигунів чи розкіш для обраних?
Porsche виробляє електропаливо на основі водню та CO₂
Porsche заявляє, що її електричне паливо створюється з водню, добутого виключно з відновлюваних джерел енергії, та вуглекислого газу. Виробництво здійснюється у Чилі разом із місцевим партнером — компанією Highly Innovative Fuels (HIF). Мета — зробити бензинові двигуни максимально близькими до вуглецево-нейтрального рівня.
Дороге авто — дороге пальне
Ціна базової Porsche 911 Carrera стартує від $129 950 — це вдвічі менше за Lamborghini Temerario. Проте покупці таких авто навряд чи відмовляться від синтетичного пального через його вартість, якщо це дозволить зберегти класичний двигун. Porsche вже заявила: останній бензиновий автомобіль бренду — це буде саме 911, і електричної версії цієї моделі до кінця десятиліття не буде. Водночас гібридна версія вже існує.
Інші виробники теж зацікавлені
Слідом за Lamborghini та Porsche, інші бренди класу люкс — Bentley та Bugatti — також інвестують у синтетичне паливо. За межами Volkswagen Group інтерес проявила й Ferrari. У масовому сегменті Toyota, Mazda та Subaru працюють разом, досліджуючи можливості збереження ДВЗ без викопного пального. Toyota навіть експериментує з водневими двигунами.
Складний шлях до масового використання
Варто визнати: перехід до синтетичного пального — це довгий і складний процес. Масове виробництво та розповсюдження потребують років і об’єднаних зусиль усього ринку. Більшість автовиробників уже зосереджена на електромобілях, і незрозуміло, чи залишиться достатньо інвестицій для розвитку е-пального.
Реальність: е-паливо — лише для обраних?
Можливо, синтетичне пальне так і залишиться рішенням для обмеженого кола покупців — тих, хто готовий платити за емоції, звук мотора і швидкість реакції. А більшість водіїв, імовірно, пересяде на електромобілі.