Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Stellantis припинила розвиток водневих фургонів

  • Stellantis припинила свою водневу програму, посилаючись на низький попит і відсутність інфраструктури.
  • Виробництво фургонів на водневих паливних елементах у Франції та Польщі скасовано.
  • Компанія не очікує, що водневі легкі комерційні автомобілі будуть потрібні в цьому десятилітті.

Stellantis відмовляється від водневих авто через слабкий попит

Чому згорнули програму
Автовиробник Stellantis вирішив відмовитися від розробки автомобілів на водневих паливних елементах. Компанія пояснює це тим, що найближчим часом не бачить реальних перспектив для цієї технології. Зокрема, скасовано плани серійного виробництва водневих фургонів, яке мало розпочатися цього літа на заводах в Ордені (Франція) та Глівіце (Польща).

Головні причини рішення
У Stellantis назвали кілька причин відмови від водневого напряму: обмежена кількість заправок для водневих авто, великі інвестиції, які потрібні для розвитку, та відсутність потужних державних стимулів для покупців. За прогнозами компанії, легкі комерційні автомобілі на водні не стануть популярними до кінця цього десятиліття.

Що буде з партнерством
У 2023 році Stellantis придбала третину акцій компанії Symbio, що займається виробництвом водневих паливних елементів. Це спільний проєкт з Michelin і Forvia. Тепер Stellantis переглядає свою участь у Symbio. За даними Bloomberg, у Michelin назвали таке рішення «неочікуваним» і не виключають, що це може призвести до скорочення робочих місць.

Подальші плани
Попри зупинку водневої програми, Stellantis обіцяє зберегти поточний рівень працівників на виробництві. Співробітників, які займалися дослідженнями та розробками у сфері водню, переведуть на інші проєкти компанії.

Stellantis різко згортає розвиток водневих авто

«Нішевий ринок без перспектив»
Директор Stellantis у Європі Жан-Філіп Імпарато пояснив рішення компанії відмовитися від водневих технологій. За його словами, компанія зосереджується на виконанні суворих екологічних вимог у ЄС. Водневий ринок залишається нішевим і не має економічної стійкості у середньостроковій перспективі. Тому Stellantis робить ставку на електричні та гібридні автомобілі, щоб залишатися конкурентною та задовольняти потреби клієнтів.

Різка зміна планів
Ще кілька місяців тому компанія мала інші наміри. У січні 2024 року Stellantis оголосила про плани випустити вісім моделей фургонів на водневих паливних елементах. Це мали бути авто середнього та великого розміру з лінійки Pro One: Citroen e-Jumpy та e-Jumper, Fiat E-Scudo та E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro та Movano, а також Peugeot E-Expert і E-Boxer.

Що говорили раніше
Тоді директор з технологій у напрямку водневих авто Жан-Мішель Білліг заявляв, що це стратегічний крок для збереження лідерства у водневих технологіях. Він наголошував, що компанія прагне запропонувати ці рішення найвимогливішим клієнтам.

Проте варто згадати, що ще у 2021 році тодішній керівник Stellantis Карлос Таварес скептично ставився до водневих авто. Він вважав, що автовиробники, які роблять ставку на водень, відстають у розвитку батарейних електромобілів.

Водневі плани інших компаній
Попри вихід Stellantis з водневого напряму, інші автовиробники продовжують інвестувати у ці технології. Серед них — Toyota, BMW, Hyundai, Honda та Renault. Вони бачать потенціал водню у майбутніх транспортних рішеннях.

👁 4
Позначки:

Схожі новини

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності