Податковий кредит підштовхнув Tesla, але флагмани підвели
— 03.10.2025Продажі Tesla у третьому кварталі зросли, адже покупці кинулися у шоуруми перед закінченням податкового кредиту на електромобілі.
Австрійські дослідники пропонують встановити стоп-сигнали спереду автомобіля: це може зменшити кількість аварій до 17%
Ідея, яка може врятувати життя
Минуло майже 40 років з того часу, як у США запровадили обов’язковий третій, високо розташований стоп-сигнал. Це нововведення допомогло запобігти тисячам аварій і врятувало не одне життя. Але тепер науковці вважають, що можна піти ще далі. Вони пропонують більш радикальне рішення — встановити стоп-сигнали на передній частині автомобіля.
Як це працює
Ідея передніх стоп-сигналів не нова. Раніше її вже обговорювали. Суть у тому, що такий сигнал дозволяє пішоходам та водіям краще розуміти наміри автомобіля, який наближається. Наприклад, водій, який виїжджає з другорядної дороги, швидше зреагує, якщо побачить, що зустрічний автомобіль почав гальмувати.
Дослідження з реальними аваріями
Команда з Інституту безпеки транспорту при Технічному університеті Граца (Австрія) провела аналіз 200 реальних ДТП. Вони відтворили кожну аварію у вигляді комп’ютерної симуляції. У цих моделях вони врахували, як змінилася б реакція водія, якби автомобіль мав передній стоп-сигнал.
Результати вражають: за різними сценаріями, наявність переднього стоп-сигнала могла б зменшити кількість аварій від 7,5% до 17%. Навіть якщо не всі аварії вдалося б уникнути повністю, у чверті випадків вдалося б зменшити силу удару. А це означає менше травм і пошкоджень.
Не все так просто
Однак дослідники також зауважують: у третині симульованих ДТП водії все одно не бачили б переднього стоп-сигнала. Тому науковці пропонують ще одне доповнення — встановлювати стоп-сигнали також і з боків автомобіля.
Що далі
Поки що це лише дослідження, але його результати змушують замислитися. Якщо просте технічне рішення може зменшити кількість аварій і врятувати життя — можливо, час дати йому шанс?
На відміну від деяких інших нововведень у сфері безпеки — згадаймо американські “бампери-дошки” 1970-х чи перші неестетичні подушки безпеки — встановлення передніх і бокових стоп-сигналів не становить великої технічної складності для автовиробників і майже не впливає на зовнішній вигляд автомобіля. Але це нововведення може суттєво підвищити безпеку.
Тестування в реальних умовах демонструє перспективність
Дослідники з Граца посилаються на реальний дорожній експеримент, проведений у Словаччині. Хоча він не містив конкретних даних про зниження кількості аварій, він довів, що водії вважають таку технологію корисною та легкою для сприйняття.
У дослідженні взяли участь 3 072 автомобілі, які були обладнані передніми стоп-сигналами на термін від шести до одинадцяти місяців. Наприкінці тестування більшість опитаних водіїв позитивно оцінили досвід, а 75% респондентів підтримали ідею запровадження передніх стоп-сигналів у нових автомобілях.
Отже, чи стануть передні та бокові стоп-сигнали наступним кроком у розвитку автомобільної безпеки?