Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Гальмівні вогні спереду: безпека без компромісів

  • Встановлення стоп-сигналів на передню частину автомобілів може зменшити кількість аварій, йдеться у дослідженні.
  • Дослідники з Технічного університету Граца з’ясували, що передній стоп-сигнал може знизити кількість зіткнень до 17 відсотків.
  • Наявність візуального сигналу на передній частині автомобіля зменшує час реакції інших учасників дорожнього руху.

Австрійські дослідники пропонують встановити стоп-сигнали спереду автомобіля: це може зменшити кількість аварій до 17%

Ідея, яка може врятувати життя

Минуло майже 40 років з того часу, як у США запровадили обов’язковий третій, високо розташований стоп-сигнал. Це нововведення допомогло запобігти тисячам аварій і врятувало не одне життя. Але тепер науковці вважають, що можна піти ще далі. Вони пропонують більш радикальне рішення — встановити стоп-сигнали на передній частині автомобіля.

Як це працює

Ідея передніх стоп-сигналів не нова. Раніше її вже обговорювали. Суть у тому, що такий сигнал дозволяє пішоходам та водіям краще розуміти наміри автомобіля, який наближається. Наприклад, водій, який виїжджає з другорядної дороги, швидше зреагує, якщо побачить, що зустрічний автомобіль почав гальмувати.

Дослідження з реальними аваріями

Команда з Інституту безпеки транспорту при Технічному університеті Граца (Австрія) провела аналіз 200 реальних ДТП. Вони відтворили кожну аварію у вигляді комп’ютерної симуляції. У цих моделях вони врахували, як змінилася б реакція водія, якби автомобіль мав передній стоп-сигнал.

Результати вражають: за різними сценаріями, наявність переднього стоп-сигнала могла б зменшити кількість аварій від 7,5% до 17%. Навіть якщо не всі аварії вдалося б уникнути повністю, у чверті випадків вдалося б зменшити силу удару. А це означає менше травм і пошкоджень.

Не все так просто

Однак дослідники також зауважують: у третині симульованих ДТП водії все одно не бачили б переднього стоп-сигнала. Тому науковці пропонують ще одне доповнення — встановлювати стоп-сигнали також і з боків автомобіля.

Що далі

Поки що це лише дослідження, але його результати змушують замислитися. Якщо просте технічне рішення може зменшити кількість аварій і врятувати життя — можливо, час дати йому шанс?

На відміну від деяких інших нововведень у сфері безпеки — згадаймо американські “бампери-дошки” 1970-х чи перші неестетичні подушки безпеки — встановлення передніх і бокових стоп-сигналів не становить великої технічної складності для автовиробників і майже не впливає на зовнішній вигляд автомобіля. Але це нововведення може суттєво підвищити безпеку.

Тестування в реальних умовах демонструє перспективність

Дослідники з Граца посилаються на реальний дорожній експеримент, проведений у Словаччині. Хоча він не містив конкретних даних про зниження кількості аварій, він довів, що водії вважають таку технологію корисною та легкою для сприйняття.

У дослідженні взяли участь 3 072 автомобілі, які були обладнані передніми стоп-сигналами на термін від шести до одинадцяти місяців. Наприкінці тестування більшість опитаних водіїв позитивно оцінили досвід, а 75% респондентів підтримали ідею запровадження передніх стоп-сигналів у нових автомобілях.

Отже, чи стануть передні та бокові стоп-сигнали наступним кроком у розвитку автомобільної безпеки?

👁 99

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності