Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Mercedes CLK-LM: коли гоночна машина стає мистецтвом

Унікальний Mercedes CLK-LM Straßenversion — історія однієї легенди

У цій літній серії ми згадуємо яскраві моменти, зафіксовані на фото нашим другом Едді Кліо. Сьогодні — про єдиний у світі Mercedes CLK-LM Straßenversion. Це дорожня версія перегонового автомобіля, створеного для участі у знаменитих 24 годинах Ле-Мана 1998 року. Машина вражає своїм незвичайним дизайном і технічними характеристиками.

Не зовсім унікальна, але дуже рідкісна

Хоч цей автомобіль і вважають унікальним, насправді Mercedes виготовив 25 таких машин для участі у змаганнях і гомологації — офіційному дозволі на їзду дорогами загального користування. Для перегонів Mercedes створив модель CLK-LM із 5-літровим V8 замість потужного 6-літрового V12, який стояв у попередній версії CLK GTR. Перший дорожній екземпляр, під номером 002, був показаний на Ле-Мані одразу перед стартом перегонів.

Перегони, яка закінчилася невдачею

Під час перегонів одна з двох CLK-LM здобула поул-позицію — це найкращий стартовий результат. За кермом був Бернд Шнайдер, який розвивав середню швидкість близько 230 км/год. Однак вже на другій годині перегонів ця машина зійшла через поламку двигуна — несправність помпи гідропідсилювача керма. Друга машина втратила хід менш ніж за годину з тих самих причин, хоча під час 10 тисяч кілометрів тестів ніяких проблем не виявляли.

Велике розчарування для Mercedes

Для команди Mercedes і AMG це стало справжнім ударом. Сподівання були дуже високими, але технічні проблеми не дозволили довести машину до фінішу. Та попри це, Mercedes CLK-LM залишила помітний слід в історії автоспорту як одна з найвидатніших моделей свого часу.

Mercedes CLK-LM оснащена 5-літровим двигуном V8 замість попереднього 6-літрового V12, який стояв у легендарній CLK-GTR. Ця попередня модель здобула 6 перемог у 11 перегонах сезону 1997 року.

Хоча CLK-LM змушена була зійти з дистанції на Ле-Мані, вона успішно виграла всі перегони чемпіонату FIA GT 1998 року. Завдяки цьому німецький пілот Клаус Людвіг і бразилець Рікардо Зонта стали чемпіонами у заліку «пілоти».

Закінчення чемпіонату і доля унікального Mercedes CLK-LM Straßenversion

Раннє завершення чемпіонату FIA GT наприкінці сезону 1998 року, який Mercedes впевнено виграв, звільнило компанію від зобов’язання виробити 25 дорожніх автомобілів CLK-LM, як було заплановано спочатку. В результаті залишився лише один унікальний екземпляр — CLK-LM Straßenversion (у перекладі з німецької — «версія для вулиці»).

Ця рідкісна машина протягом кількох років належала японському колекціонеру. У 2013 році він продав її французькому власнику, який у вересні 2015 року виставив автомобіль на престижному заході Chantilly Arts et Élégance Richard Mille. Цей фестиваль давно став знаковою подією для шанувальників класичних авто та елегантності.

Саме на цьому заході наш друг Едді отримав унікальну можливість зняти цей автомобіль, залишивши незабутні спогади про цю зустріч.

Номер 002, але назавжди перша… і остання!

Зірка на капоті, фари та решітка радіатора нагадують про далеке родинне споріднення з дорожньою CLK, яка залишається значно зручнішою при проходженні через платні пункти…

Дорожня модель, без сумніву, але перш за все — справжній перегоновий автомобіль.

Найнепривабливіше кермо в історії гіперкарів?

Ця історія починається в суботу вранці. Я прокинувся дуже рано, щоб встигнути на встановлення автомобілів для конкурсу елегантності. Я був із другом, який знав, що ця машина там буде. Вона з’їхала з вантажівки на ходу, і я добре пам’ятаю звук двигуна V8. Він був гарним, але не надто потужним.

Особливий день з унікальним автомобілем

Власник привіз автомобіль на фотосесію. Оскільки машина була майже єдиною на майданчику, ми змогли оглянути її з усіх боків. Власник був дуже привітним і допомагав нам. Разом з механіком він навіть дозволив зняти частини кузова для кращих знімків.

Таємничий власник та його колекція

Я не знаю, чим він займається, але пам’ятаю, що він мав ще дві унікальні машини — перегонову CLK GTR та дорожню версію цієї ж моделі, крім CLK LM. Пізніше я бачив його на трасі Монльєрі з CLK GTR, яку він хотів використовувати для заїздів, але йому відмовили через поганий стан покриття і ризик пошкодження авто.

Це було дивно. Він здавався дуже приємною людиною, але після того я його більше не бачив. Хоча на таких заходах зазвичай зустрічаються одні й ті ж люди. Таємниця залишається…

Задні фари запозичені у серійної моделі CLK.

Унікальний Mercedes CLK-LM — справжній гіперкар із рідкісним 5-літровим двигуном V8, який здобув всі перемоги в чемпіонаті FIA GT 1998. Автомобіль, що був створений для перегонів Ле-Мана, став легендою автоспорту, хоча й зіткнувся з технічними проблемами під час змагань. Після завершення змагань унікальний дорожній екземпляр CLK-LM довгі роки перебував у руках колекціонерів і привернув увагу на престижних автозборах. Особлива увага приділяється зустрічі фотографа Едді з власником авто, що дозволив провести унікальну фотосесію та поділився історією своїх рідкісних автомобілів.

👁 19
Позначки:

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності