Електричний Camaro – конкурент Mustang Mach-E
— 13.08.2025Легендарний спорткар може повернутися у новому форматі — як потужний електричний кросовер.
Mercedes-Benz W120 180 «Ponton» у рідкісному форматі пікапа
Ви, ймовірно, ніколи не бачили нічого подібного. Навіть якщо знаєте, що таке седан W120 180D «Ponton», то версію пікапа бачили одиниці. А от у Південній Африці ця модифікація продавалася навіть у більшій кількості, ніж у Європі.
Рідкісна модель з новим життям
У ПАР компанія Mo’s Restorations and Parts (Mo-shinz), заснована Морне Гріффом, займається відновленням класичних автомобілів Mercedes-Benz. Морне з дитинства був оточений повоєнними «Мерседесами» і вирішив перетворити один із них на справжній рестомод — поєднання класики та сучасних технологій.
Потужність від AMG
Для цього проєкту використали двигун M133 від AMG — 2,0-літровий турбований мотор, який ставився на моделі A45, CLA 45 та інші. Його потужність — 375 к.с. і 475 Нм крутного моменту.Для порівняння, оригінальний Mercedes 180D мав лише 43 к.с. та 75 Нм від дизельного двигуна OM636 об’ємом 1,7 літра — першого післявоєнного дизеля Daimler-Benz.
Від седана до пікапа
Авто, що ви бачите, починало життя як седан, але стало одним із менш ніж сотні пікапів, офіційно перероблених та схвалених Daimler-Benz для ринку Південної Африки. Сьогодні таких екземплярів залишилося зовсім небагато, і цей — один із найяскравіших завдяки сучасному технічному «серцю» та унікальному вигляду.
Молодий «гарячий» хетчбек у масці ретро-пікапа
Зовні цей автомобіль виглядає як старий пікап 1950-х років, але насправді під його кузовом — сучасний «заряджений» хетчбек.
Класичний колір і дерев’яні деталі
Автомобіль пофарбовано у пастельний, монохромний відтінок, що нагадує стилістику 1950–1960-х років. Це своєрідний відгук до минулого, а не сучасних кольорів на кшталт Selenite чи Graphite Gray від Mercedes. У кузові — лаковані дерев’яні вставки, які чудово поєднуються з класичним стилем.
Сучасне серце і технології
Хоча зовні машина виглядає як пікап W120, насправді вона побудована на основі Mercedes-AMG A45. Тут той самий потужний двигун, семиступенева роботизована коробка з подвійним зчепленням і система повного приводу.
Колеса — розширені диски від Mercedes M-Class ML, світлотехніка повністю світлодіодна. Це не рестомод, коли старе авто відновлюють і модернізують, а ретромод — коли новий автомобіль роблять схожим на старий.
Салон без компромісів
Інтер’єр повністю сучасний: спортивне кермо з під кермовими пелюстками, мультимедійна система, клімат-контроль, електросклопідіймачі та спортивні сидіння. Жодних тонких керм і лавок, як у старих пікапах.
Ексклюзив, який вже забрали
Цей унікальний автомобіль уже продано. Але автор проєкту Морне Гріфф працює над другим подібним екземпляром, тож у майбутньому можна чекати ще одного такого дивовижного поєднання ретро та сучасності.
Надзвичайно рідкісний автомобіль
За даними Benz-Books, поява цього пікапа була пов’язана з планами Daimler-Benz збільшити експорт та відновити виробництво після війни. Багато моделей Mercedes 170 та 180 відправлялися на ринки Південної Америки у вигляді комплектів CKD (повністю розібраних авто), щоб уникнути високих податків при ввезенні.
Як Південна Африка отримала свій пікап
У середині 1950-х уряд ПАР запровадив жорсткі квоти на імпорт автомобілів, щоб стимулювати місцеву збірку. Продажі нових седанів Mercedes знизилися до 100 штук на рік — і це на шістьох офіційних імпортерів.
Як обійшли імпортні обмеження
Щоб обійти обмеження, вирішили ввозити «половину» автомобіля — кузов лише до центральних стійок (B-пілонів). Решту добудовували вже на місці, перетворюючи седани на утилітарні пікапи. Так вони класифікувалися як комерційний транспорт і не підпадали під квоту.
Від седана до комерційного авто
Це був своєрідний «дзеркальний» приклад того, як Subaru колись встановлювала додаткові сидіння у кузов Brat, щоб обійти американський податок на пікапи. Припускають, що німецьке кузовобудівне ательє Binz саме з цього прикладу взяло ідею для власної версії пікапа.
Скільки їх було
За оцінками, до кінця 1950-х у ПАР було приблизно 500–550 пікапів Mercedes 180D. Сьогодні їх залишилося зовсім небагато, і кожен з них — цінна частина автомобільної історії.
Зберігати чи змінювати?
Цей автомобіль став відомим широкій публіці завдяки поєднанню ретро-кузова та сучасної техніки. Постає питання: чи варто залишати такі машини у первісному вигляді як музейні експонати, чи навпаки — оновлювати та переробляти, щоб вони отримували нове життя та увагу молодих поколінь?