Amazon розширює авто-сервіс для покупців
— 20.08.2025Вживані та сертифіковані авто з місцевих дилерів і Hertz можна придбати онлайн.
«Відсталі» країни Європи різко збільшили продажі електромобілів
Країни, які раніше не поспішали переходити на електромобілі, раптом почали активно купувати їх. Від Іспанії до Словаччини, від Італії до Польщі електромобілі стали популярними за останні місяці.
Ривок на Сході
Особливо помітне зростання продажів у країнах Східної Європи, де раніше не було розвиненої інфраструктури зарядки та традиційно надавали перевагу бензиновим автомобілям. У першому півріччі цього року продажі електромобілів зросли: у Чехії — на 67%, у Польщі — на 63%, у Словаччині — на 61%.
Іспанія та Італія демонструють лідерство
Найбільше зростання зафіксовано в Іспанії — 84%. В Італії зростання склало 28%, що менше, ніж у «відсталих» країнах Східної Європи, але все одно перевищує середній європейський показник у 22%. Для порівняння, у Німеччині продажі зросли на 17,7%, а у Франції — понад 31%.
Що сприяє зростанню
Експерти зазначають два основні фактори, які допомогли підняти продажі в тих країнах, де електромобілі раніше ігнорували.
Роль виробників
Автовиробники знизили ціни в країнах із низьким рівнем доходів, що зробило електромобілі доступнішими. Це частково допомогло китайським брендам. Наприклад, у Греції китайські електромобілі вже складають 30% від усіх продажів цього року. Єдиним європейським брендом із зростанням є Volkswagen, який пропонує знижки на модель ID3.
Державна підтримка
Другим фактором стала державна підтримка. У багатих країнах ЄС субсидії на електромобілі скорочуються або відсутні, тоді як у тих регіонах вони зростають або з’являються вперше. В Іспанії бонус на покупку електромобіля у 2025 році становить 7 000 євро, що також стимулює попит.
Важливе уточнення
Проте, коли продажі зростають із невеликої бази, кінцевий результат залишається відносно невеликим. В Іспанії електромобілі складають лише 8% від усього автопарку. Середній показник по ЄС майже вдвічі вищий.
Зусилля виробників і держав показують ефект навіть у консервативних країнах, а населення поступово звикає до електромобілів. Однак повний перехід на «зелені» авто потребує більше часу, і частка електромобілів у загальному автопарку поки що залишається невисокою.