
Mustang GTD майже став вантажівкою
— 02.09.2025 / 10:00Новий Ford Mustang GTD: настільки широкий, що майже став вантажівкою
Ford Mustang GTD шокував фанатів своїми габаритами. Авто настільки широке, що могло б легко перетнути межу легкових машин і потрапити у категорію комерційних вантажівок.
За федеральними правилами, машини, що перевищують певну ширину — наприклад Ford Bronco Raptor чи Ram TRX — зобов’язані мати на даху яскраві янтарні сигнальні вогні, як у важких вантажівок. Це не лише безпека — ці вогні стали справжнім трендом, який надихає власників SUV на «косметичні апгрейди» та створення стильних «overland» позашляховиків із декоративними ліхтарями.
GTD уникає правил завдяки хитрощам
Попри виняткові габарити, Mustang GTD уникнув цього обов’язку завдяки юридичній «лазниці». Авто залишилося всього на волосину від межі, яка вимагає сигнальні вогні.
«Наш GTD не потребує цих ліхтарів, хоча він і близький до межі», — пояснив The Drive дизайнер Mustang GTD Ентоні Колард.
Враження від гіганта
Водії, що побачили GTD наживо, кажуть, що авто вражає не лише шириною, а й духом швидкості. Це Mustang, який одночасно виглядає брутально і спортивно, готовий підкорювати дороги та серця фанатів.
Ford знайшов лазівку, щоб уникнути модних сигнальних вогнів на Mustang GTD
Федеральне правило FMVSS 108 каже: великі автомобілі шириною 80 дюймів і більше мають мати янтарні сигнальні вогні, щоб бути помітнішими на дорозі. Якщо ви бачили Ford Bronco Raptor чи Ram TRX, ви точно знаєте, як складно їх не помітити.
А тепер уявіть Mustang GTD шириною 81,8 дюйма — за всіма правилами він мав би отримати три сигнальні вогні по центру та по одному з боків.
GTD не піддався тренду
Дизайнери вирішили не піддаватися популярній тенденції «overlanding» — принаймні, з цим Mustang. Вони шукали спосіб обійти FMVSS 108.
«Ці вогні потрібні лише для автомобілів, які підпадають під категорію “dual-purpose” при гомологації», — пояснює дизайнер GTD Ентоні Колард.
Тобто для машин, які можна купувати компаніям, реєструвати та використовувати як робочі вантажівки. Mustang GTD не належить до цієї категорії, тож формально він не зобов’язаний мати модні сигнальні ліхтарі.
Техніка та стиль без компромісів
В результаті GTD залишився таким, яким його хотіли бачити фанати: масивним, агресивним і водночас спортивним. Ніяких зайвих «вантажівкових» вогнів — лише чистий Mustang, готовий підкорювати дороги та привертати увагу своєю потужністю.
Що як GTD стане «робочим» авто?
The Drive поцікавився у Ford: що трапиться, якщо ви володієте перегоновим треком і раптом Mustang GTD почне використовуватися як «робочий» автомобіль — наприклад, для розвезення туристів? Мовляв, для… «податкових» цілей, як це роблять деякі Montana LLC.
GTD лишається Mustang, а не вантажівка
Теоретично, ваша Montana racetrack LLC може купити GTD і оформити його на компанію. Але, за словами Ентоні Коларда, авто все одно не вважається «робочим транспортом».
«Будь-який автомобіль, на який можна наклеїти наклейку “not for hire”, потрапляє у категорію dual-purpose, де потрібні сигнальні вогні», — пояснює Колард. GTD цього обмеження не отримує, бо він просто не підпадає під «робочу» категорію.
Висновок: свобода дизайну
Навіть у гіпотетичній ситуації, коли Mustang GTD використовується «по роботі», він не змушений носити вантажівкові сигнальні ліхтарі. Ford знову довів, що можна поєднувати закон і стиль, залишаючи авто чистим, агресивним і впізнаваним Mustang.