
Ford виходить у масовий сегмент із новим SUV
— 11.09.2025 / 19:35Ford готує новий кросовер, який замінить Focus в Європі
Ford готується до амбітного кроку на європейському ринку – запуску нового компактного кросовера розміром із Focus. Це перший етап масштабної перебудови бренду в регіоні та спроба повернутися до сегмента масових автомобілів.
Прощання з легендами
Fiesta завершила свою кар’єру ще у 2023 році, а Focus піде з конвеєра вже у листопаді 2025-го, коли Ford закриє завод у Саарлюісі, Німеччина. Відтепер Puma стала найдоступнішою моделлю бренду, а нові електрокросовери Explorer та Capri коштують удвічі дорожче. В середньому автопарк Ford у Європі зараз дорожчий, ніж будь-коли за 122 роки існування компанії.
Новий «мультиенергетичний» кросовер
У 2027 році Ford запустить у Валенсії (Іспанія) новий середньорозмірний кросовер, який заповнить нішу після Focus. Він не замінить Kuga, а продаватиметься поруч із нею як окрема модель. Автомобіль отримає «мультиенергетичну» лінійку: бензин-гібрид, повний гібрид і, можливо, електрокар.
Щорічна потужність заводу у Валенсії складе 300 000 автомобілів. Це означає, що новинка може стати однією з найпопулярніших моделей Ford у світі. Крім того, автомобіль буде близький за розміром до Kuga, що дозволить використовувати спільні компоненти та уникнути дорогих змін на виробничій лінії.
Доступність і конкуренція
Ціна нового кросовера очікується на рівні середини £30 тис., що дозволить йому конкурувати з Volkswagen Tiguan, Kia Sportage та Hyundai Tucson – одними з найпопулярніших моделей у Європі. Для порівняння, електричний Puma Gen-E коштує близько £26 тис. і вже спричинив зростання продажів EV Ford у Великій Британії на 324% у першій половині 2025 року. Новинка стане доступним входом у сегмент електрокросоверів і допоможе бренду знизити викиди свого автопарку.
Платформа і драйв
Новий кросовер буде побудований на перевіреній платформі C2, яку Ford використовував для попередніх поколінь Focus і інших середньорозмірних моделей. Платформа гнучка і підходить як для бензинових, так і для гібридних моделей, а згодом і для електрокарів.
Дизайн обіцяє бути сміливим, з американським характером, а керованість – спортивною і приємною. Ford хоче, щоб новий кросовер виділявся серед конкурентів і повернув бренд до сегмента, де він колись домінував.
Плавний перехід до електрики
Ford трохи відступив від плану повної електрифікації до 2026 року. Причина – попит на електрокари в Європі зростає повільніше, ніж прогнозували законодавці. Проте бренд планує значно збільшити частку електрокарів у продажах до 2035 року. Мультиенергетичний підхід дозволить задовольнити різні потреби водіїв, одночасно готуючи ринок до майбутніх електромобілів.
Однією з можливих новинок стане система range-extender (REx), яку Ford розробляє для SUV та пікапів, щоб підтримати клієнтів, які не готові до чисто електричних автомобілів.
Глобальні інновації та заводи
У США Ford уже запустив виробництво доступних електрокарів на новій Universal EV Platform. Завод у Кентуккі використовує інноваційну систему «assembly tree», що дозволяє збирати передню, центральну та задню частини авто одночасно. Це скорочує час виробництва на 15% і кількість робочих місць на 40%.
Якщо технологія спрацює успішно, Ford може запровадити її та на європейських заводах, включно з іспанською фабрикою у Валенсії. Це зробить автомобілі дешевшими та доступнішими для широкого кола покупців.
Ім’я та історія
Ford ще не назвав новий кросовер, але, швидше за все, він отримає історичну назву – можливо, Focus або Capri. Компанія вже поновила права на легендарні марки Zephyr, Orion, Granada та Cortina. Назва нового авто допоможе бренду повернутися в сегмент масових автомобілів і нагадати покупцям про історичні успіхи Ford у Європі.
Європейські амбіції
Ford визнає, що зараз його позиції на європейському ринку слабші, ніж хотілося б. Але компанія обіцяє незабаром представити масштабну стратегію, яка поверне бренд до боротьби за лідерство у продажах. Новий «мультиенергетичний» кросовер стане ключовим інструментом у цій стратегії.