Volkswagen показав концепт EVX (фото)
— 11.09.2025Volkswagen представив футуристичний концепт EVX, який поєднує спортивність купе та міць кросовера.
Китайський автогігант GAC виходить у Європу: електрокари, що кидають виклик місцевим брендам
Новий гравець на європейських дорогах
Китайські автовиробники більше не заходять у Європу «тихим кроком». Вони наступають повномасштабно, відбираючи клієнтів у традиційних брендів. Свіжий приклад — компанія GAC, яка поставила перед собою амбітну мету: продавати понад 50 тисяч авто на рік у Європі вже до 2027-го.
Прем’єра в Мюнхені
На мотор-шоу в Мюнхені GAC вивела на подіум одразу два електромобілі:
У європейську лінійку також увійде повністю електричний кросовер Aion Y та преміальний купе-SUV Hyptec HT. Кожна модель поки що виключно на батареї, але невдовзі з’явиться і плагін-гібрид.
Доступна ціна й винятковий запас ходу
Один із головних козирів — ціна. Наприклад, GAC Aion UT стартує від $9,600 і може проїхати до 420 км на одному заряді. Це удар по конкурентах, адже подібних пропозицій у такому сегменті в Європі майже немає.
Європа як стратегічний ринок
Президент GAC International Вей Хайган на виставці відверто заявив: Європа — це стратегічний напрямок для компанії. Тут бачать перспективу, тут хочуть завоювати серця водіїв.
Швидке зростання
У 2025 році GAC планує продати близько 3 тисяч авто в Європі. Уже у 2026-му — 15 тисяч, а у 2027-му — понад 50 тисяч. Це 17-кратне зростання лише за два роки! І хоча до китайських масштабів ще далеко (лише у 2024-му GAC реалізувала понад 2 мільйони машин у світі), амбіції компанії на європейському ринку вражають.
Чому це важливо для європейців?
Бо GAC грає на почуттях покупця: доступна ціна, сучасний дизайн, великий запас ходу та відчуття «нової ери» електромобілів. Європейські водії отримують не просто ще одну машину, а виклик звичним брендам.
GAC Aion UT
GAC планує виробництво авто в Європі: китайський автогігант готує новий хід
Вихід на місцевий рівень
Щоб знизити вплив мит на китайські авто, компанія GAC розглядає можливість запуску виробництва машин безпосередньо в Європі. Президент GAC International Вей Хайган наголосив: компанія сподівається на прогрес у торгових переговорах між Китаєм та ЄС, але вже зараз готується локалізувати виробництво.
«Ми сподіваємося, що китайський уряд і Євросоюз зможуть домовитися й знизити тарифи. У майбутньому ми хочемо пришвидшити локалізацію виробництва. Щоб збудувати заводи в Європі та краще задовольняти потреби європейських клієнтів», — сказав Хайган.
Китайські бренди тиснуть на ринок
Рішення GAC не випадкове. Дані Jato Dynamics показують: частка китайських виробників в Європі подвоїлася лише за першу половину 2025 року — до 5,1% ринку. Це 347 135 проданих авто.
Лідер — BYD, що вже продав 70,500 машин. Швидко зростають також Jaecoo, Omoda, Leapmotor, Xpeng та інші бренди, які активно відбирають покупців у європейських гравців.
Що це означає для Європи?
Китайці приходять не тимчасово — вони готуються пустити коріння прямо на європейському ґрунті. Це означає нижчі ціни, більше моделей і ще жорсткішу конкуренцію для місцевих автовиробників. А для покупця — нові можливості обирати сучасні та доступні електромобілі.
GAC Aion V