
Функція замість провокації: нова філософія решіток BMW(фото)
— 16.09.2025 / 8:04- Дизайн BMW Neue Klasse відходить від великих, виразних решіток.
- Адріан ван Хойдонк сказав, що надрозмірні решітки популярні в Китаї.
- У компанії вважають, що великі решітки принесли їм більше користі, ніж шкоди.
BMW iX3 відкриває нову еру дизайну: менше «гігантських ніздрів», більше елегантності
Neue Klasse виходить на дорогу
На Мюнхенському автосалоні BMW представила оновлений iX3. Це не просто електрокросовер — він став першим провісником нового стилю марки під назвою Neue Klasse. І найцікавіше: цей дизайн дуже швидко «захопить» майже весь модельний ряд. До 2027 року компанія планує оновити чи випустити майже 40 нових моделей, які отримають нову фірмову зовнішність.
Нове обличчя: тонка решітка й світлова підписка
Ключова зміна — це передня частина. Замість масивних «ніздрів», які так часто викликали суперечки, тепер бачимо витончену вузьку решітку та горизонтальну світлову лінію. Ці елементи — своєрідний «привіт» із минулого: вони відсилають нас до культових моделей 1600 та 2002 із 60–70-х років.
Це не просто крок у майбутнє, а й емоційне повернення до джерел. Дизайн став легшим, свіжішим, але водночас упізнаваним.
Чому були великі решітки?
Пам’ятаєте суперечливі гігантські решітки у 7-Series чи iX? Їх висміювали, обговорювали, а іноді навіть висміювали в мемах. Але головний дизайнер BMW Адріан ван Хойдонк не шкодує про цей сміливий експеримент.
Він пояснив: у різних куточках світу — особливо в Китаї — покупці й досі хочуть бачити «великі ніздрі». І для глобального бренду це справжній виклик: балансувати між локальними смаками та загальною стратегією.
Враження
Тепер же BMW демонструє інший підхід. Neue Klasse виглядає сучасно, стильно й водночас емоційно близько до фанатів бренду. Це не просто зміна деталей, а зміна філософії дизайну.
І якщо раніше на решітки дивилися скоса, то тепер важко відірвати очі від нових форм. iX3 у новому образі — це автомобіль, який не просто їде, а створює враження, що ви вже в майбутньому.
Великі решітки BMW: не провал, а несподіваний успіх
Критика була, але продажі говорять інше
Здавалося б, надрозмірні решітки — це поступка китайському ринку. Та, як зізнається головний дизайнер BMW Адріан ван Хойдонк, справжнього «бунту» серед клієнтів не сталося. Так, були негативні коментарі у соцмережах та меми, але на цифрах продажів це ніяк не позначилося.
Навпаки, каже Хойдонк, великі решітки навіть допомогли продажам.
«Жодного відтоку покупців ми не побачили. Так, ми чули критику, але в реальних цифрах її не було. Навпаки — ефект вийшов позитивний. Тому ми не відчували, що треба щось терміново змінювати», — зазначає дизайнер.
Не кінець, а трансформація
Попри жарти й скепсис, масивні решітки мають і практичне значення. Вони дозволяють «сховати» цілу систему датчиків та електроніки, необхідних сучасним автомобілям.
До того ж BMW не збирається назавжди відмовлятися від великих форм. У майбутньому компанія пропонуватиме різні варіанти решіток — від компактних і витончених до справжніх «велетнів».
Тож епоха гігантських «ніздрів» може й добігає кінця, але остаточно двері за собою не зачиняє.
Чому BMW все ж лишає великі решітки
Функція важливіша за форму
Адріан ван Хойдонк пояснив, що у випадку з iX3 нинішній розмір решітки виглядає гармонійно та логічно. Але тут є ще один нюанс: сучасні BMW мають більше датчиків, ніж будь-коли раніше.
«Наші авто стають дедалі розумнішими, вони можуть долати відстані з більшою автономністю. І одне з ключових питань, яке ми вирішували, — як вбудувати всі ці датчики у дизайн. Вони заховані у передній частині, але ви їх не бачите. Саме тому решітка мала стати максимально функціональною», — пояснив Хойдонк.
Велика решітка, але з новим характером
Тобто мова йде не лише про стиль, а й про технології. Решітка — це не декоративний елемент, а «розумний щит», який приховує складну електроніку.
При цьому тренд змінюється: рестайлінг 7-Series доводить, що великі решітки залишаються, але вже у більш витонченому вигляді. Вони все ще вражають розмірами, проте виглядають стриманіше та гармонійніше.