Майбутній e-tron маскується під Volkswagen
— 17.09.2025Тестовий прототип у кузові ID.3 вперше натякає на появу нового e-tron, який вийде наступного року.
Porsche пропонує революційний підхід: від пікселів до прототипів
Використання симуляцій в автомобільній індустрії давно не новинка. Виробники машин регулярно застосовують їх, щоб прискорити тестування та провести додаткові випробування, на які бракує часу або коштів у реальному світі. Але з новим Cayenne Electric Porsche пішла ще далі – вони пропустили цілий етап традиційної розробки авто.
«Цей проєкт став першим, коли ми одразу перейшли від цифрового тестування цілого автомобіля до передсерійного виробництва», – розповідає доктор Майкл Штайнер, заступник голови Porsche та керівник команди R&D.
Віртуальні прототипи замість заводських
Замість звичного шляху: дизайн → конструювання → передсерійні прототипи, Porsche пропустила етап конструювання взагалі. Інженери вже на стадії дизайну запускали віртуальні прототипи на цифрові тест-драйви.
В результаті цього підходу, за словами компанії, не довелося будувати близько 120 реальних тестових машин – а це не тільки дорого, але й дуже довго. Такий підхід дозволив скоротити час розробки на 20%.
Враження від тест-драйвів – у цифрах і реаліях
Віртуальні випробування включали заїзди по Нюрбургрингу, а також звичайні міські ситуації, щоб відтворити реальне використання авто. Завдяки тому що такі елементи, як шини, амортизатори та втулки, можна змінювати прямо у комп’ютерній програмі, інженери швидко знаходили оптимальні налаштування.
Кожен компонент, який проходить віртуальне тестування, потім перевіряють у реальному житті, щоб гарантувати надійність.
Чому це круто
Цей підхід дозволяє Porsche швидше створювати інноваційні електромобілі, економити мільйони і дарувати водіям ще більше емоцій від керування. Cayenne Electric обіцяє стати не просто новинкою – а справжнім досвідом, який поєднує динаміку, комфорт і сучасні технології.
Тестування без водія
Не всі випробування проходять із людиною за кермом у стилі Gran Turismo. Багато тестів виконують комп’ютери самостійно. Porsche розробила нову тестову платформу, щоб перевіряти мотор, систему управління батареєю та зарядку в умовах, максимально наближених до реальних.
«Машини настільки просунуті, що ми можемо відтворювати різні типи асфальту або пробуксовку шин», – розповідає інженер Маркус Юніге. – «Головне завдання – щоб силова установка Cayenne завжди видавала повну потужність на запит водія. Для цього потрібне серйозне управління температурою».
Porsche доводить: майбутнє електромобілів – у віртуальних тест-драйвах і високотехнологічному контролі, навіть без водія за кермом.
Людський фактор ніхто не скасовував
Попри всі цифрові експерименти, людські водії все ще потрібні. Фізичне тестування почалося на етапі передсерійних прототипів: SUVи їздили в пекучі +50° C Долини Смерті та на морозні -35° C простори Скандинавії, долаючи близько 150 000 км кожен.
Інші західні автовиробники, без сумніву, уже застосовують або незабаром застосують такі цифрові технології, щоб швидше запускати нові моделі. Адже одна з головних загроз від китайських конкурентів – це не лише агресивна ціна, а й швидкість виходу авто на ринок, і штучний інтелект тут відіграє ключову роль.
Техніка майбутнього
Cayenne Electric дебютує цієї зими та з’явиться у продажу на початку 2026 року. Автомобіль побудований на подовженій 800-вольтовій платформі PPE від Macan Electric, оснащений батареєю 108 кВт-год, що дає 600 км WLTP пробігу, та підвіскою Porsche Active Ride.
Для фанатів драйву: у режимі Track він видає V8-подібні звуки. Модифікації – три:
Cayenne Electric – це не просто електромобіль, а справжній емоційний досвід для водія, який поєднує потужність, технології та екстремальні враження.