Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Copen – останній герой японських кей-карів (фото)

Прощай, маленький герой: Daihatsu Copen йде у відставку

Японські любителі маленьких, але емоційних авто отримали сумну новину: один із найкумедніших кей-карів – Daihatsu Copen – припиняє виробництво. Після більш ніж 20 років на ринку останній Copen зійде з конвеєра у серпні наступного року.

Але є маленький промінчик надії: Daihatsu поки не закрив двері для майбутнього покоління. Компанія заявляє, що проводить «різні дослідження» щодо третьої генерації Copen, але остаточного рішення ще немає.

Історія маленького спорткара

Copen дебютував у 2002 році, після того, як Suzuki припинила виробництво свого легендарного Cappuccino, а Honda залишила сегмент кей-карів у 90-х роках. Хоча у 2015–2022 роках Honda випускала свого духовного спадкоємця S660, Copen залишався одним із найяскравіших представників своєї категорії.

Сучасна версія Copen з’явилася у 2014 році та навіть отримала кузов-купе з жорстким дахом з вуглецевого волокна у 2019 році як спеціальне видання.

Малий, але щасливий

Попри скромні розміри, Copen дарує справжнє задоволення від водіння. Ціни стартують з 1,983,300 єн (приблизно $13,300) за базову версію з автоматичною коробкою CVT. Версія з жорстким дахом і п’ятиступеневою механікою коштує трохи дорожче – 2,038,300 єн ($13,700). А топова модифікація GR Sport із ручною коробкою обійдеться лише у 2,567,400 єн ($17,200).

Серце маленького спорткара

Під капотом – трьохциліндровий турбований двигун об’ємом 0,66 літра, який видає скромні 63 кінські сили та 92 Нм крутного моменту. Здавалося б, не дуже багато, але для авто вагою всього 850 кг цього цілком вистачає, щоб кожна поїздка дарувала усмішку на обличчі водія.

Copen – це не суперкар, але він точно вміє робити людей щасливими. Легкий, компактний, веселий – цей маленький японський герой залишиться в серцях фанатів надовго.

Малюк, який робив враження: Copen робить Miata гігантом

Завдовжки всього 3395 мм (133,6 дюйма), Daihatsu Copen змушує навіть легендарну Mazda Miata виглядати велетнем. Завжди передньопривідний і передньомоторний, Copen протягом років дарував чисте задоволення від їзди.

Кілька років тому Daihatsu показала концепт Vision, який експериментував із заднім приводом. На фото концепт відмовився від скромних розмірів кей-кара на користь більшого кузова та потужнішого двигуна. На жаль, він так і не дійшов до серійного виробництва.

Останній представник жанру

Copen залишався єдиним живим представником веселих кей-карів, які колись дарували нам ультраекзотичний Autozam AZ-1 із середньомоторним розташуванням. Сподіваємося, що Daihatsu колись поверне цей рецепт у життя, адже сегмент кей-карів у Японії досі дуже популярний.

Якщо ні, можна заспокоїтися тим, що Mazda готує нове покоління MX-5 із більшим двигуном – улюблений родстер продовжить радувати фанатів.

Маленькі авто в Європі: мрія чи утопія?

Тим часом європейські автовиробники, як Renault та Stellantis, хочуть, щоб ЄС створив власний сегмент маленьких автомобілів, схожих на кей-кари, з меншою кількістю вимог до безпеки. Мета – знизити витрати та зробити машини дешевшими.

Але навіть якщо ЄС погодиться на «полегшений» сегмент, шанс побачити щось схоже на Copen дуже малий. Скоріш за все, такі авто будуть виключно електричними, і ностальгії по крихітних бензинових спорткарах залишиться тільки в наших серцях.

👁 20
Позначки:

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності