GlasWerks DMV створила Ferrari для пригод (фото)
— 05.11.2025Американці з GlasWerks DMV перетворили Ferrari GTC4Lusso на справжній позашляховик із 750-сильним V12 і ціною від $175 000.
Нові суперконденсатори з дерева: прорив у світі гібридних авто
Суперконденсатори знову у грі
Суперконденсатори, або ультраконденсатори, вже давно намагаються зайняти місце поруч із батареями у світі електрифікації транспорту. Проте на практиці їхнє використання було обмежене — один із рідкісних прикладів — гібридний Lamborghini Sián.
Революція від британців
Компанія Allotrope Energy з міста Бейсінгсток (Велика Британія) заявила, що створила новий тип суперконденсатора — Lignavolt, який є меншим, легшим і має вдвічі більшу енергетичну щільність, ніж сучасні аналоги.
Для порівняння: нові пристрої можуть зберігати 4–15 кВт-год/кг, тоді як нинішні моделі — лише 7–8 кВт-год/кг. До того ж їхня вартість значно нижча.
Як це працює
Конденсатори, як і батареї, накопичують та віддають електроенергію. Але є ключова різниця: у конденсаторах немає хімічної реакції, тому вони заряджаються і розряджаються майже миттєво.
Секрет новинки Allotrope — у матеріалі Lignavolt, який виготовляють із лігніну — відходів целюлозного виробництва, тобто фактично з деревини. Це робить технологію ще й екологічною.
У чому перевага
Головний мінус традиційних суперконденсаторів — мала місткість. Вони швидко віддають енергію, тому не підходять для тривалого живлення, як батареї. Але їхня сила — у потужних коротких імпульсах.
Ще 25 років тому Honda FCX використовувала суперконденсатори для збереження енергії від гальмування, але з часом літій-іонні батареї витіснили їх із ринку.
Чому зараз усе може змінитись
Allotrope наголошує: щоб акумулювати всю енергію, що виникає під час навіть помірного гальмування, потрібна величезна й дорога літій-іонна батарея.
Натомість їхній 1 кг суперконденсатора може видати до 75 к.с., тобто у 50 разів більше, ніж звичайна батарея такої ж маси!
Менше пального, менше викидів
Завдяки цьому частину прискорення у гібридах може забезпечувати електродвигун. Це дозволить зменшити розмір і потужність бензинового двигуна — а отже, знизити споживання пального й шкідливі викиди.
За словами Allotrope Energy, щоб подвоїти потужність середнього сімейного SUV, знадобиться всього 4 кг їхніх суперконденсаторів.
Якщо технологія справді виправдає очікування, майбутнє гібридних автомобілів може стати легшим, швидшим і “зеленішим”, ніж будь-коли раніше.