Авто новини в Україні – autonews.net.ua

Polestar 4 — електрокупе, що кидає виклик Tesla (фото)

Огляд
Що це таке?

П’ятимісний, натхненний шведським дизайном повністю електричний автомобіль. Це кросовер-купе середнього розміру, який тяжіє до спортивного сегмента. Насправді він не дуже «позашляховик», просто цей термін зараз у моді. Дизайн має одну безперечну «родзинку» — і так, ми про неї поговоримо.

Щоб уявити його габарити: за розмірами він розташовується між Tesla Model 3 і Model Y. Проте за рівнем розкоші перевершує обидві. Polestar 4 також дуже нагадує Jaguar I-Pace — автомобіль, який от-от знімуть із виробництва. Але це не означає, що ідея Polestar 4 застаріла. Його найближчими конкурентами є електричний Porsche Macan або, серед плагін-гібридів, Mercedes GLC Coupe. Довга колісна база забезпечує багато простору для пасажирів, навіть попри невелику висоту кузова.

Що відбувається із задньою частиною автомобіля?!

Ви, напевно, вже помітили, що Polestar 4 не має заднього скла. І ні, воно не «зашите» — авто спочатку було спроєктоване без заднього вікна. Мета — покращити простір над головою задніх пасажирів, підвищити комфорт і поліпшити аеродинаміку. Велика панорамна скляна стеля забезпечує відчуття простору й світла. Polestar каже, що можна відкинути перегородку багажника, щоб перевозити довгі предмети або собак, але це не найзручніше рішення: ваш пес цього точно не оцінить.

Тож чому без заднього скла?

Через вузьку, обтічну форму корми заднє вікно вийшло б занадто маленьким, а дзеркало заднього виду — схожим на «щілинку». Тому Polestar замінила його ширококутною камерою, яка транслює зображення на екран у місці, де зазвичай знаходиться дзеркало. «Звикнете», — кажуть у Polestar. Ми — не звикли. Зображення розташоване занадто близько до очей, тому потрібно змінювати фокус і рухати погляд, тоді як у справжньому дзеркалі фокус залишається спільним із дорогою попереду. Тож, як і водії фургонів, ви більше покладатиметеся на бокові дзеркала.

Великий стандартний скляний дах простягається далеко за голови задніх пасажирів, тому в салоні завжди світло, а огляд назад забезпечується завдяки камері високої роздільності на даху, з’єднаній із дзеркалом-дисплеєм.

Зовнішній вигляд — типовий для Polestar: чистий, стриманий, стильний.

А як щодо керованості?

Авто швидке, плавне й добре керується. Для двомоторної версії можна додати два слова: «дуже» і «дуже». Вона розганяється до 100 км/год менш ніж за 4 секунди й має адаптивну підвіску.

Якщо ви не женетеся за швидкістю, є спокійніша задньопривідна одномоторна версія — розгін трохи понад 7 секунд, що цілком достатньо для щоденного використання.

Стандартна батарея на 94 кВт-год забезпечує понад 480 км пробігу у реальних умовах.

Дешевша версія має пасивну підвіску, і на британських дорогах вона поводиться неідеально: жорсткі пружини викликають підстрибування, а амортизатори не завжди справляються. Двомоторна з адаптивними амортизаторами — зовсім інша історія: більш зібрана, комфортна і навіть веселіша у керуванні.

Замовивши пакет Performance Pack за £4,000, ви отримаєте спеціально налаштовані амортизатори, гальма Brembo, 22-дюймові колеса з шинами Pirelli P Zero та фірмові золотисті акценти — супорти, ковпачки клапанів і ремені безпеки. Це Polestar у своєму старому стилі — коли бренд додавав нотку «бутикової спортивності» Volvo.

Якщо Polestar — це «крутий кузен» Volvo, то на якій Volvo він базується?

Не все так просто. Раніше всі Polestar спиралися на платформи Volvo: Polestar 2 тісно пов’язаний з EX40, а Polestar 3 — з EX90. Але Polestar 4 побудований на зовсім іншій платформі — SEA1 від Geely. Це та ж основа, що у китайських моделей Volvo EM90, Zeekr 001, 009 і Ji Yue 01.

Втім, дух Polestar збережено: інтер’єр мінімалістичний, із використанням перероблених матеріалів, і позбавлений «маскулінної агресії», властивої деяким брендам.

Через нову платформу є цікава особливість: екран і система керування схожі на Polestar 2 і 3, але працюють інакше. І, як не дивно, нам це навіть сподобалося більше.

Тим часом британський інженерний підрозділ Polestar розробляє нову алюмінієву платформу для майбутніх моделей Polestar 5 (седан) і Polestar 6 (кабріолет).

Хоча авто випромінює шведський мінімалізм, Polestar 4 є прикладом сучасної глобальної автомобільної політики: китайська компанія, шведська штаб-квартира, розробка у Швеції на китайській платформі. Виробляється модель у Китаї, але в разі запровадження мит у Великій Британії її можуть перенести до Південної Кореї.

Вирок

«Загальна атмосфера — спокійна, якщо вас не дратують деякі елементи інтерфейсу.»

Polestar 4 — це цікавий, привабливий автомобіль із виразним дизайном. Але ця виразність має і зворотний бік: відсутність заднього скла, що принесла лише трохи більше простору над головою та незначні аеродинамічні переваги для 2,3-тонного кросовера, навряд чи виправдана. Так, можна звикнути до цифрового дзеркала — вантажівки й фургони користуються ними давно. Але вони розв’язують проблему, а не створюють її.

Інтер’єр чудовий — просторий, світлий, розслаблений. Одномоторна версія дарує спокій на дорозі, але, заплативши більше за потужнішу, ви отримаєте справді кращий автомобіль — що, погодьтеся, у світі електрокарів трапляється нечасто.

👁 2
Позначки:

Про проєкт

На новинному порталі autonews.net.ua, заснованому у 2016 році, ви знайдете якісні та унікальні автомобільні новини України та світу, аналітичні статті, огляди, тест-драйви нових і вживаних авто, а також висвітлення всіх важливих подій зі світу автомобілів.

Для звернень

Зауваження та пропозиції: [email protected]
Вебмайстер: [email protected]
Редактор: [email protected]

З питань співробітництва та розміщення реклами: [email protected]

Наш сайт транслює новини в Google News та в стрічку новин ukr.net

Політика конфіденційності