Нова Honda Prelude без «механіки» — і це не випадково
— 06.11.2025Honda розкрила, чому новий Prelude отримав лише e-CVT і чому механічна коробка більше не вписується в сучасні гібридні технології.
BMW відкликає понад 5 тисяч позашляховиків через небезпечні подушки Takata
Старі проблеми знову дають про себе знати
Колись понад 67 мільйонів подушок безпеки Takata відкликали по всьому світу. Причина — вони могли перетворитися на справжні гранати: при спрацьовуванні вибухав надувний механізм, розкидаючи уламки металу. Ці подушки стали причиною численних травм і смертей у багатьох країнах.
Нова хвиля відкликань від BMW
Хоча епопея з Takata майже завершилася, BMW оголосила нове відкликання. Під дію потрапили 5 361 автомобіль BMW X5, випущений у період з 2000 по 2021 рік. У деяких із них могли встановити спортивне кермо з подушкою безпеки Takata PSDI-4.
У чому небезпека
За даними урядових експертів, надувний механізм може вибухнути під час спрацювання подушки. Це відбувається через погіршення вибухової речовини після тривалого впливу високої вологості та перепадів температури. У результаті уламки корпусу можуть поранити водія чи пасажирів.
BMW перевіряє навіть старі ремонти
Хоча проблеми з Takata добре відомі, BMW разом із Національним управлінням безпеки дорожнього руху США (NHTSA) почала технічну перевірку повітряних подушок у різних країнах. Під час ревізії виробник виявив, що деякі американські власники могли самостійно замінити стандартне кермо на спортивне, не підозрюючи, що в ньому стоїть небезпечна подушка Takata.
BMW закликає власників X5 звернутися до офіційних сервісних центрів. Навіть якщо авто старе чи має нестандартне кермо, перевірка та заміна подушки безпеки можуть врятувати життя.

BMW відкликає X5 через ризик вибуху подушки безпеки Takata
Можлива заміна безпечної подушки на небезпечну
Експерти припускають, що деякі власники могли встановити кермо з подушкою Takata PSDI-4, яка містить аміачно-нітратний вибуховий заряд. Це небезпечно, адже з часом речовина може змінювати свою структуру і під час спрацьовування подушки займатися надто інтенсивно, що призводить до вибуху та розльоту уламків.
Ризик мінімальний, але наслідки смертельні
За оцінками BMW, лише 0,1% із 5 361 автомобіля можуть мати небезпечний інфлятор Takata. Проте компанія вирішила провести відкликання з перестороги. І це логічний крок — навіть кілька потенційно небезпечних машин можуть стати причиною трагедії.
Повідомлення власників і безплатний ремонт
BMW обіцяє, що власників попередять до Різдва. Водії отримають інструкцію звернутися до найближчого офіційного сервісу. Там фахівці перевірять і, за потреби, замінять передню подушку безпеки водія абсолютно безплатно.
Безпека — понад усе
Навіть якщо шанс небезпеки здається мізерним, реакція BMW показує серйозне ставлення до життя і здоров’я клієнтів. Адже коли йдеться про подушки Takata, — кожна перевірка може стати вирішальною.
