Нова Honda Prelude без «механіки» — і це не випадково
— 06.11.2025 / 13:00- Опція механічної коробки передач для нової Honda Prelude не передбачається.
- Раніше Honda випускала гібридні моделі з «механікою», такі як CR-Z та перше покоління Insight.
- У компанії пояснюють, що через орієнтацію сучасних гібридів на електричну складову встановлення механічної коробки передач є «неможливим».
І ось ця функція…
Так, йдеться про механічну коробку передач. Honda вже підтвердила, що новий Prelude отримає лише e-CVT трансмісію, ще до своєї світової прем’єри. Хоча це вдосконалена версія коробки, яку ми бачимо у Civic Hybrid, шанувальники марки все ж мріють про «механіку».
Механіка — рідкісний вид
Сьогодні Honda пропонує механічну коробку передач лише для Civic Si та Civic Type R. І це — все. Раніше вибір був значно ширшим, але цифри продажів сказали своє слово. Тож шансів побачити більше моделей з «механікою» від Honda майже немає.
Коли гібриди були з механікою
Цікаво, що близько 15 років тому Honda вже створювала електрифіковане купе з механічною коробкою передач. Автолюбителі одразу впізнають, про яку модель йдеться — ту саму, що поєднувала гібридну технологію та драйв від ручного перемикання.
Новий Prelude стане черговим кроком до майбутнього електрифікованих Honda — але, видається, для шанувальників «механіки» він залишиться лише мрією.

На сцену виходить CR-Z
У 2010 році Honda представила CR-Z — справжню інновацію свого часу. Це був один із небагатьох автомобілів у світі, який поєднував гібридну силову установку з механічною коробкою передач. І ні, мова не про «м’які» гібриди з трьома педалями — CR-Z був повноцінним гібридом із ручним керуванням.
Гібрид із драйвом
Під капотом CR-Z працював 1,5-літровий бензиновий двигун у парі з компактним електромотором. Разом вони видавали 121 к.с. та 128 фунтів-футів крутного моменту. Потужність була скромною, але цього вистачало для жвавих міських поїздок і приємного відчуття керування.
Хоча продажі не стали рекордними, цей маленький купе з часом отримав статус культового серед поціновувачів Honda.
Досвід був — чому не зараз?
CR-Z довів, що гібрид із механічною коробкою передач — це реально. Ба більше, ще раніше Honda втілила подібну ідею у першому поколінні Insight.
Тож виникає логічне питання: чому ж новий Prelude не може мати таку ж “душу водія”?

Honda пояснює
Керівник напряму з розвитку продуктів Honda — Хоріта Хідетомо — у коментарі для австралійського видання Drive розповів, чому сьогодні створити гібрид із механічною коробкою передач практично неможливо — принаймні для серійних автомобілів.
Електрика бере гору
«Раніше головну роль відігравав двигун, а електродвигун лише допомагав йому.
Зараз — навпаки: електрика й двигун ділять роботу майже навпіл, — пояснив Хідетомо. —
Так, ми розуміємо, що з e-CVT керування може бути не надто захопливим.
Саме тому в Prelude з’явилася нова система S+ Shift, яка покликана зробити водіння динамічнішим і цікавішим».
Чому «механіка» більше не потрібна
Якщо сказати простіше, раніше електрика допомагала двигуну, а тепер у сучасних гібридах електродвигун грає головну роль. Через це механічна коробка передач просто втрачає сенс у нових схемах. Логічно, хоча фанатам драйву таке пояснення навряд чи сподобається.
Мріяти ніхто не забороняє
Втім, мріяти про Prelude із двигуном від Type R — без гібридної частини — ще можна.
Чутки про таку версію вже з’являлися, але Honda офіційно нічого не підтвердила.















