Перший Neue Klasse: що вміє новий BMW iX3 (огляд)
— 04.12.2025Новий iX3 впевнено випереджає конкурентів завдяки інноваціям та точним водійським звичкам.

BMW iX3: перший удар Нового Класу. І він влучний
Що це за автомобіль? Чому він важливий?
Новий BMW iX3 — не просто черговий електрокросовер. Це перший автомобіль із платформи Neue Klasse — повністю нової архітектури, яку BMW створила з нуля для електричного майбутнього. Компанія планує побудувати на цій основі 40 моделей до 2027 року.
Тож iX3 — це не експеримент, а старт великої трансформації бренду.
Розміри та конкуренти
За габаритами iX3 майже повторює звичний X3 на бензині чи дизелі. Але завдяки електричній платформі салон тут за відчуттями як у більшого Х5: рівна підлога, багато місця для колін і голови.
На ринку він б’ється з Audi Q6 e-tron, Porsche Macan Electric, Lexus RZ. Далі підтягнуться Alfa Romeo Stelvio EV та Volvo EX60.
Серед глобальних суперників — оновлений Tesla Model Y, а в США — великий Cadillac Lyriq.
І ось головне: запас ходу iX3 у 500 км WLTP — один з найкращих серед кросоверів цього класу.
Абсолютно нова електротехніка
У тестовому варіанті iX3 50 xDrive встановлено два електромотори з сумарною потужністю 407 к.с. і моментом 600 Нм.
Батарея теж нова:
BMW заявляє: у реальних умовах iX3 може проїхати близько 400 км за американським стандартом EPA, який завжди суворіший за європейський WLTP.
Швидка зарядка? Дуже швидка
Підтримка 400 кВт на піку дозволяє набрати приблизно 320 км (200 миль) всього за 10 хвилин.
Навіть на звичайних станціях 10–80% — це пів години, що дає близько 560 км WLTP додаткового запасу.
Для порівняння: Porsche Macan 4 Electric заряджається швидко, але менш ефективний, тому на такому ж відсотку додає менше пробігу.
Дизайн: нарешті без експериментів
BMW, здається, припинила дивні стилістичні експерименти останніх років. Лінії iX3 — чисті, чіткі, сучасні. Це впізнаваний BMW без надмірностей.
Фірмову «маску» переробили, але вона виглядає спокійно та доречно.
Новий салон та Panoramic iDrive
Усередині — абсолютно нова панель та мультимедіа.
Головна фішка — Panoramic iDrive: тонкий, широкий екран не по центру, а вздовж основи вітрового скла. Він виглядає футуристично, але головне — зручний у використанні.
Це щось середнє між HUD, цифровою панеллю приладів та мультимедіа.
А як їде? Чи є той самий «драйв від BMW»?
Слоган «The Ultimate Driving Machine» у BMW не забули. Але в Німеччині вони й далі говорять про «Freude am Fahren» — радість від водіння.
Саме через це інженери Neue Klasse створили систему керування під назвою Heart of Joy — «Серце радості».
І в iX3 ця ідея відчувається:
Багато сучасних електромобілів роблять водія «пасажиром у своєму ж авто». iX3 — навпаки. Він повертає відчуття залучення та простоти.
Висновок: BMW починає нову еру — і старт дуже сильний
iX3 вирішує більшість проблем, що досі були притаманні електрокросоверам:
Це той BMW, яким він має бути: точним, приємним у керуванні, зрозумілим і сучасним.
Dr. Майк Райхельт, керівник проєкту Neue Klasse, недарма каже, що створення повністю нової моделі — шанс раз на кілька десятиліть. І ця машина справді виглядає як продукт такого «рідкісного шансу».
iX3 — це дуже серйозна заявка. Якщо всі наступні Neue Klasse будуть такими самими, BMW чекає дуже сильне електричне десятиліття.