Porsche GT3 992: класика трекового драйву (огляд)
— 08.12.2025 / 15:30
Повернення легенди: новий Porsche 911 GT3 (992)
Ви знаєте, що це таке. Перший GT3 з’явився понад 25 років тому, і формула залишилася майже незмінною. Це 911 з перегоновим двигуном, орієнтацією на трек і максимальною віддачею для справжніх поціновувачів драйву. Новий 992 GT3 відточив цю концепцію ще більше, але залишився вірним класичній ідеї.
Потужність і динаміка
Під капотом – 4,0-літровий опозитний шестициліндровий двигун на 503 к.с., крутний момент трохи знизився до 450 Нм (було 470 Нм). GT3 з PDK розганяється від 0 до 100 км/год за 3,4 секунди, а Touring з ручною коробкою – за 3,9 с. Максимальна швидкість – 311 км/год (Touring – 312 км/год).
Хоча максималка трохи менша, ніж у попередника (ручний GT3 раніше розганявся до 320 км/год), це зроблено свідомо. Porsche намагається зберегти дух GT3 і його атмосферний двигун, але закони щодо викидів стають суворішими, тому доводиться шукати хитрі рішення – наприклад, коротший на 8% фінальний передавальний відсоток.
Нові деталі, велика увага до дрібниць
Двигун отримав розподільні вали від RS з довшою фазою відкриття клапанів, оптимізовані дроселі для кращого наповнення циліндрів і покращене охолодження. Це дозволило б додати близько 5 к.с., якби не суворі правила щодо викидів.
Підвіска теж модернізована: передній важіль – аеродинамічний, зменшено його точку кріплення для покращення опору «пірнанню» при різкому гальмуванні. Раніше GT3 при екстреному гальмуванні з 200 км/год «пірнав» на 12 мм, тепер – лише 6 мм. Коротші буфери ходу збільшують діапазон підвіски і дозволяють витримувати навіть ями на дорогах.
Porsche також уважно стежить за вагою. Попри додаткові елементи для зменшення викидів (вихлоп з чотирма каталітичними конвертерами та двома фільтрами частинок), вага практично не змінилася: замість 1418 кг – 1420 кг.
Що нового в GT3?
Погляньте назад. GT3 вперше отримав задні сидіння – у версії Touring (без великого заднього спойлера). Крім того, з’явилися пакети Weissach (для стандартної версії з крилом) та Lightweight Pack (для Touring).
Weissach Pack робить GT3 ще більш трековим: карбонові передні лопаті, корпуси дзеркал, дах і елементи спойлера з карбону, а всередині – легкі дверні панелі, обшивка Race-Tex і карбонові ручки. Пакет зменшує вагу на 20 кг і робить GT3 ще більш азартним на трасі.
GT3: більше варіантів, більше драйву
GT3 можна замовити у Clubsport-версії з ролкейджем, а пакет Weissach можна доповнити карбоновим каркасом за £19,531. Легкі магнієві диски додають ще 9,1 кг економії за £13,759. Пакет Lightweight Pack для Touring включає карбон і магнієві колеса, ціна – £29,223. Тобто повністю «полегшений» GT3 легко перевищує £200,000. Прес-кар Porsche у білому кольорі з усіма опціями коштує £218,650.
Драйв і керованість
GT3 – це фантастична машина. На дорозі та на треку вона вражає гостротою, контролем над кузовом і колесами, звучанням двигуна та відгуком на газ. Механічна шестиступенева коробка – одна з найкращих у дорожніх авто, PDK теж світового рівня.
На треку кузов залишається неймовірно стабільним, а підвіска дає точну інформацію про поведінку машини. Навіть різке гальмування чи проходження бордюрів не порушує контроль. Карбоново-керамічні гальма (£9,087) потужні та прогресивні, баланс нейтральний.
На звичайних дорогах кермо стало більш природним, підвіска точніше повторює поверхню, хоча залишилася жорсткою. Двигун звучить шикарно, навіть з каталітичними конвертерами та фільтрами. PDK ідеально працює, але механіку все одно обирають за відчуття повного контролю.
Мінуси та дрібниці
GT3 отримав ADAS, який можна вимкнути через кнопку «Assist» і сенсорний екран. Цифрова панель виглядає круто і зберігає дух попередніх моделей, можна вибрати класичну п’ятидільне компонування.
Вердикт
Новий GT3 – це «поглинальне, захопливе та неймовірно розважальне» водіння. Він більш збалансований на трасі, ніж RS, і більш інтенсивний на дорозі, ніж S/T. Навіть на нерівних британських дорогах підвіска і керованість роблять кожен кілометр задоволенням. 911 GT3 як і раніше залишається сам по собі, без конкурентів у своєму класі.







































