Найбільший EV Hyundai: гучна прем’єра без сюрпризів (фото)
— 22.12.2025Hyundai готується представити найбільший електромобіль бренду, який, схоже, базується на вже відомій моделі.

Land Rover Freelander 2 і Volvo S80: одна платформа, різні авто
Хоч вони виглядають зовсім по-різному, обидва побудовані на одній базовій платформі.
Її також використовував Ford Mondeo третього покоління.
У автоіндустрії так роблять часто: одну архітектуру застосовують для різних брендів, щоб економити на розробці.
Результат — один «скелет», але різні характери: Freelander 2 для бездоріжжя, S80 — для комфортної їзди по дорозі.

Audi TT другого покоління: одна платформа, свій характер
Audi TT 2006–2014 року побудований на платформі PQ35.
Її також використовували A3 та інші моделі Volkswagen Group.
Мета проста: знизити витрати, а не робити наддорогий суперкар.
Інженери зробили платформу гнучкішою, щоб TT не їхав як Jetta або Golf, зберігаючи спортивний характер авто.

Volkswagen Beetle (2011–2019): останній на PQ35
Останнє покоління легендарного Beetle побудоване на платформі PQ35.
Завдяки їй машину зробили довшою, ширшою, нижчою та просторішою, ніж New Beetle.
Хоч раніше говорили про заміну на платформу MQB, Volkswagen не планує новий Beetle найближчим часом.
Якщо він з’явиться, то швидше за все на електричній платформі MEB, як в ID.3.

Chevrolet Impala (2014–2020): фінал на Epsilon II
Останнє, десяте покоління Impala, побудоване на архітектурі Epsilon II.
GM почала використовувати її з 2008 року.
Інженери Opel створили дві версії платформи — для коротких і довгих моделей.
Impala стала однією з чотирьох машин на довгій версії колісної бази.

Opel/Vauxhall Insignia (2017- наш час): Epsilon II у дії
Epsilon II — платформа від Opel.
Вона лежить в основі Insignia, найбільшої моделі бренду.
Коротка версія платформи також використовується в Vauxhall Insignia, Buick Regal та Holden Commodore ZB.

Ford Mustang (1978–1993): легенда на платформі Fox
Третє покоління Mustang найвідоміше як Fox-body.
Його будували саме на платформі Fox.
Хоч ранні моделі були слабкішими, ця версія відновила репутацію Mustang як спортивного авто.
Особливо виділяється SVO (1984–1986) з турбованим 2,3-літровим чотирициліндровим двигуном на 200 к.с.
Він доводив: турбіна може замінити об’єм двигуна.

Lincoln Continental (1981–1987): розкіш на платформі Fox
Fox була універсальною платформою.
Lincoln використав її для сьомого покоління Continental.
Завдяки цьому Continental став коротшим на 46 см і легшим на 180 кг порівняно з попередником.
Водночас він зберіг м’яку підвіску та комфортний характер.

Mazda3 (2003–2014): одна платформа для трьох брендів
Mazda3 першого покоління побудована на платформі BK.
Вона фактично та сама, що й Ford Focus на платформі C1.
У 1990-х Ford, Mazda і Volvo разом розробили платформу в Німеччині.
Кожна компанія дала їй своє внутрішнє позначення (Volvo — P1).
Така співпраця була логічною: Ford тоді володів часткою Mazda і 100% Volvo.

Land Rover Freelander 2/LR2 (2006–2014): SUV на платформі EUCD
Freelander 2 (LR2 у США) був єдиним позашляховиком на платформі EUCD.
Хоч архітектура була «автомобільною», інженери забезпечили високий кліренс і хороші позашляхові можливості.

Volvo S80 (2006–2016): найбільше авто на платформі EUCD
Volvo використала платформу EUCD Ford більше, ніж будь-яка інша компанія.
Першим авто на ній став S80 другого покоління.
Також на цій платформі побудовані XC70 та довга версія S80 L для Китаю.
Початковий XC90 мав би бути на EUCD, але Volvo обрала власну P2 -платформу.

Jeep Compass (2006–2016): платформа з японським корінням
Перший Compass побудований на платформі MK.
Її Chrysler розробив разом із Mitsubishi.
Хоч партнерство закінчилося у 2004 році, Chrysler переробив архітектуру перед запуском Compass та інших моделей.
Через японське коріння Compass і Patriot більше орієнтовані на дорогу, ніж інші Jeep.

Nissan 370Z (2009 – наш час): платформа для драйву
Хоч Nissan продає мільйони передньопривідних авто, FM-платформа потрібна для спортивних моделей із заднім приводом.
Вперше її використали на V35 Skyline/Infiniti G35 у 2001 році.
370Z (2009 –наш час) також побудований на цій платформі.
Вона забезпечує потужність і хорошу керованість.

Saturn Aura (2006–2009): частина великої сім’ї Epsilon
Aura була однією з 15 моделей на платформі Epsilon.
Серед інших були Saab 9-3, Vauxhall Vectra, Pontiac G6 та Chevrolet Malibu.
На відміну від першої серії S Series, Aura не мала власної архітектури.
Вона використовувала уніфіковану платформу GM.

Peugeot Partner (2008–2018): універсальний на PF2
Друге покоління Partner дебютувало у 2008 році.
Було багато чотирициліндрових двигунів.
В деяких країнах пропонували електричну версію.Усі модифікації будували на платформі PF2.
Її також використовували 308, 3008 та DS 5.