Nissan Leaf отримав приховані натяки на 300ZX (фото)
— 26.12.2025 / 18:15Класика поруч із майбутнім
Синій Nissan 300ZX 1990 року (Z32), який ви бачите на фото, стоїть у моєму гаражі. Поруч — Nissan Leaf 2026 року, який я тестував цілий тиждень.
Здивування у деталях
З часом я почав придивлятися уважніше. І помітив: у дизайні нового Leaf багато натяків на легендарний Z32. Лінії, форми, характер машини — все це перегукується з класикою.
Вдалий крок Nissan
Сміливе рішення, але воно працює. Nissan вдалося створити сучасний електромобіль, який водночас шанує свою історію.


Зв’язок у деталях
На перший погляд, найбільш помітна подібність між двома машинами — це форма задніх ліхтарів. Ліхтарі Z32 явно надихнули дизайн LED-овалів на Leaf. Горизонтальні елементи EV нагадують ходові, стоп-сигнали та поворотники Z32, а вертикальні овали схожі на ліхтарі заднього ходу, тільки трохи коротші.
Натхнення у логотипах
Але подібності йдуть далі. На Leaf між ліхтарями на чорній панелі написано Nissan. Це прямий «відсил» до Z32, де на чорній панелі було написано 300ZX. Щобільше, Z32 мав напис Nissan на задній частині кузова, хоча менший, у верхньому лівому куті багажника. У Leaf це повторено: назва моделі розташована знизу ліворуч на багажнику.
Третій стоп-сигнал
Ще одна спільна деталь — третій стоп-сигнал, розташований по центру кромки багажника, і на Z32, і на Leaf. Ці дрібниці показують, як Nissan поєднує сучасність зі спадком класики.


Несподівані натяки спереду
Ще цікавіше побачити менш очевидні дизайнерські впливи на передній частині Leaf. Корпуси LED-фар Leaf мають форму горизонтального прямокутника — точно як дальнє світло Z32 300ZX, яке також було горизонтальним прямокутником, розташованим всередині проєкторних фар ближнього світла.
«Вуса» повертаються у новому вигляді
Ранні моделі Z32 300ZX мали так звані «вуса» — чорну пластикову вставку посеред переднього бампера навколо ходових і дальніх фар. У пізніших моделях цю вставку часто фарбували. У Leaf її сучасна версія представлена чорними пластиковими елементами, які з’єднують LED-ліхтарі зверху донизу, утворюючи своєрідну петлю.

Дизайн всередині
Ще тонший натяк на 300ZX помітний у салоні Leaf. Сучасні авто рідко використовують тканину як обробку на торпедо чи дверях, але Leaf має таку деталь. У 300ZX тканина теж була на торпедо, дверях і центральній консолі. Матеріал не той самий, але Leaf отримав фактуру, схожу на твід, а у 300ZX тканина теж була твідовою.
Технічне натхнення
Я дізнався, що над Leaf працювали інженери, які раніше займалися новим Z. За словами Nissan, структура Leaf стала на 80% жорсткішою, а вібрації зменшилися на 25% у порівнянні з попередньою моделлю. Перевірити це без порівняння двох машин складно, але цифри вражають.
Погляд у минуле
Дивлячись на новий Z, мій 300ZX і Leaf, розумієш: Nissan нарешті звертається до своєї славної історії 90-х. Навіть Xterra повертається, а Pathfinder може знову отримати раму. Якщо це курс Nissan, я точно на борту.














