Ікона автодизайну – найвідоміші моделі Джуджаро
— 28.12.2025Погляньте на найвідоміші автомобілі, створені Джорджетто Джуджаро – від серійних бестселерів до унікальних концептів.
Прем’єра концепту Citroën ELO з його «поверховими» LED-фарами, мінівеноподібним силуетом і шестимісним салоном одразу запустила хвилю обговорень. І не лише про можливий сімейний автомобіль із шевронами Citroën. Значно цікавіше — що цей дизайн може означати для інших брендів у великій родині Stellantis. Вигляд у концепту настільки яскравий, що він змушує думати ширше, ніж рамки одного шоу-кара.
Натяк на нову Multipla?
Чи може це бути основою для нової Fiat Multipla? На перший погляд — звучить сміливо. Але ідея не така вже й фантастична. У кулуарах давно говорять, що Fiat планує повернути назву Multipla, щоправда — у форматі сімейного SUV.
Втім, пропорції та форма ELO наштовхують на іншу думку. А що, як наступна Multipla піде не шляхом кросоверів, а повернеться до власних коренів?
Повернення формату «одна коробка»
Однооб’ємний кузов Citroën ELO дивним чином ідеально лягає на роль духовного спадкоємця Fiat 600 Multipla зразка 1955 року. Компактний, практичний, максимально орієнтований на людей, а не на агресивний стиль.
З урахуванням того, що і Citroën, і Fiat входять до Stellantis, такий сценарій уже не виглядає неймовірним. Можливо, перед нами — не просто концепт, а натяк на несподіване повернення легендарної ідеї у сучасному, електричному форматі.

За мінімальних змін у дизайні Fiat цілком міг би створити власну версію, водночас розділивши витрати на розробку з Citroën — якщо такий дует мінівенів узагалі колись з’явиться на дорогах.
Знайомі фари — не випадково
У світлотехніці легко впізнати відсилання до минулого. Концепт отримав круглі LED-фари в парі з тонкими денними ходовими вогнями біля основи лобового скла. Це тонкий, але очевидний натяк на дворівневу оптику Multipla зразка 1998 року, яка колись зробила модель скандально відомою.
Трохи перероблена передня частина — більш плавні лінії та актуальний логотип Fiat — логічно завершують образ.
Кузов майже без змін
Основна частина кузова завдовжки 4,10 метра практично повністю повторює Citroën ELO. Виняток — корма. Там незвичні, «інопланетні» розділені ліхтарі можна легко замінити на овальні, у стилі Fiat Topolino. Такий хід зробив би вигляд теплішим і більш «фіатівським».
Деталі, що оживляють образ
Для завершення концепції додали вінтажні легкосплавні диски зі святкових версій Fiat 500, а також яскравішу палітру кольорів кузова. Ненав’язливий пластиковий захист колісних арок і бампери в одному стилі з дверними вставками роблять уявну модель виглядати цілком готовою до серійного життя.

Широко розсувні двері та експериментальне планування салону концепту Citroën тут теж виглядають більш ніж доречно. Шість окремих сидінь, центральне місце водія та можливість знімати крісла або додавати аксесуари — надувні матраци чи модульні системи зберігання — перетворюють таку модель на ідеального напарника для сімейних поїздок і невеликих пригод.
Електрика без компромісів
Таке компонування потребує спеціальної електричної платформи. Тож про бензинові чи дизельні мотори мови не йде. Натомість компактний електродвигун на задній осі та батарея помірної ємності цілком вистачили б для міста й зрідка — для втечі за місто на вихідні.
Повернення імені у 1990-х
У 1997 році Fiat відродив назву Multipla для компактного мінівена. І хоча модель часто згадують через її суперечливий дизайн, з точки зору практичності вона була майже бездоганною. Проєкт Роберто Джоліто з дворівневою оптикою та величезною площею скління вирізнявся абсолютно з усіх боків — і байдужим не залишав нікого.
Fiat Multipla
Citroen ELO як натхнення для нового Fiat Multipla
Показ концепту Citroen ELO із його багаторівневими світлодіодними фарами та мінівеноподібним силуетом одразу породив чутки. Не лише про можливість появи Citroen-пасажирського авто, а й про те, як цей дизайн може вплинути на інші бренди Stellantis. Візуальний ефект був настільки сильний, що питання виникли навіть поза межами концепту.
Можливо, це ідеальна база для нового Fiat Multipla? З першого погляду здається ризикованим, але ідея не така вже й дика. За чутками, Fiat планує повернути назву Multipla для сімейного SUV.
Один коробковий дизайн повертається
Однокоробкова форма Citroen ELO здається цілком підходящою для духовного спадкоємця оригінальної Fiat 600 Multipla 1955 року. Ця концепція логічно поєднує обидва бренди під Stellantis, а її пропорції відразу наштовхують на думку про «Multipla у новому вигляді».
З невеликими змінами в дизайні Fiat міг би створити впізнавану модель, залишивши при цьому спільні витрати на розробку з Citroen.
Дизайн із натяком на історію
В ELO є круглі LED-фари та тонкі денні ходові вогні біля лобового скла — натяк на багаторівневі фари оригінальної Multipla 1998 року. Невелике перероблення передньої частини, гладкі поверхні та новий логотип Fiat завершують образ.
Більшість кузова довжиною 4,10 м повторює ELO, крім задньої частини. Там UFO-подібні ліхтарі можна замінити на овальні, які нагадують стиль Fiat Topolino. Додатково — вінтажні диски від Fiat 500 anniversary та яскраві кольори кузова, пластикова обробка арок і бамперів — і вигадана модель виглядає готовою до дороги.
Просторий салон для сімейних пригод
Широкі розсувні двері та експериментальне планування салону ELO добре підходять для Multipla. Шість окремих сидінь, центральне кермо та можливість знімати крісла або додавати аксесуари, наприклад, надувні матраци, роблять її ідеальною для сімейних подорожей.
Таке планування потребує спеціальної платформи для електромобіля, тому місця для ДВЗ тут немає. Компактний мотор ззаду та невелика батарея підійдуть для міста та коротких вікендів за містом.
Історія Fiat Multipla
Оригінальна Fiat 600 Multipla, спроєктований Данте Джакоза, з’явилася у 1955 році. Вона базувалася на платформі Fiat 600 і мала «каб-овер» стиль. Довжина всього 3,531 мм, але салон дозволяв розмістити шістьох пасажирів і багаж.
У 1997 році Fiat відродив назву Multipla для компактного MPV. Дизайн Роберто Джоліто з двоярусними фарами та великими скляними площинами був дуже впізнаваним, хоч і поляризував думки.
Хоч сучасна Multipla коротша за суперміни — всього 3,994 мм — вона залишалася максимально практичною. Fiat розширив її в ширину до 1,871 мм, щоб вмістити два ряди по три сидіння, а багажник мав мінімум 430 літрів. Такий широкий кузов дав авто стійкість і кращу керованість, ніж у багатьох сімейних авто.
Друге покоління отримало більш звичний рестайлінг у 2004 році, а виробництво припинили у 2010-му. Але в Китаї під ліцензією Zotye Multipla випускали до 2013 року.

Чи є місце для незвичного повернення?
Найбільш суперечливий мінівен Fiat заслуговує на повернення, і концепт Citroen ELO може стати ідеальною відправною точкою.
Назва Multipla постійно з’являється в чутках про нові моделі, хоча Fiat офіційно ще нічого не підтвердив. Найімовірніше, її використають для кросовера у розширеній лінійці Panda.
Очікується, що новий автомобіль базуватиметься на платформі Smart Car від Stellantis, яку вже використовують Citroen C3 Aircross та Opel Frontera. Він може скласти конкуренцію бюджетним моделям на кшталт Dacia Duster та Bigster.

Майбутній кросовер, за чутками, запропонують одразу з кількома типами силових установок: бензиновою, м’яким гібридом і повністю електричною версією. Fiat, імовірно, піде тим самим шляхом, що й з новим Grande Panda, а також зі спорідненим купеподібним кросовером, який уже помічали під час випробувань.
Та попри всі плани щодо SUV, в інтернеті залишається тихе, але наполегливе очікування іншого сценарію. Шанувальники бренду сподіваються, що Fiat згадає, чим насправді була особлива оригінальна Multipla. Не лише практичністю, а й сміливістю бути не схожою на всіх інших.
Fiat 600 Multipla