
Tesla фіксує спад продажів у Китаї на тлі зростання конкуренції
— 11.02.2025 / 10:03Американський виробник електромобілів Tesla зіткнувся зі зниженням продажів у Китаї, що сталося на тлі загального сповільнення темпів реалізації в Європі. Згідно з даними Асоціації пасажирських автомобілів Китаю (CPCA), у січні Tesla поставила 63 238 автомобілів на китайському ринку та інших ринках, де продаються моделі китайського виробництва. Це на 11,5% менше порівняно з січнем минулого року та значно нижче грудневих показників у 93 766 одиниць.
Основними факторами, що вплинули на падіння продажів, стали сезонні свята та тимчасова зупинка виробництва. Китайський Новий рік цього року святкували з 28 січня по 4 лютого, що традиційно призводить до зниження купівельної активності. Для порівняння, минулорічні святкування відбулися в лютому, що не вплинуло на січневі результати.
Додатково на показники вплинуло припинення виробництва Model Y на заводі в Шанхаї для підготовки до запуску оновленої версії. Виробничі лінії планують відновити 14 лютого. Частину виробництва Model 3 також тимчасово призупинили з 26 січня по 3 лютого.
Попри ці труднощі, конкуренти Tesla демонструють зростання. Компанії BYD, Changan Automobile та Xpeng збільшили свої продажі, хоча і вони відчули сезонне зниження в порівнянні з грудневими показниками. Зокрема, BYD продала 300 538 електричних і гібридних авто, що на 49,16% більше, ніж у лютому 2023 року, але на 41,62% менше, ніж у грудні.
Незважаючи на спад, перспективи Tesla залишаються позитивними. Компанія вже отримала 70 000 замовлень на нову Model Y лише за перші п’ять днів після її презентації в Китаї. Однак точна дата початку поставок поки невідома.